1 841 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ventilation i fribyggt garage
Hej!
Jag har byggt ett fristående garage på 12x7m. I detta ska jag ha ett pannrum på 5m2 samt tvättstuga på 22m2. Hur löser jag ventilationen?
I pannrummet blir det en tilluftventil för pelletspannan, men sen blir det problem. Jag skulle önska att jag har undertryck i garaget så att det ej kommer damm/avgaser från garaget in i tvättstugan, men det normala är väl att ha frånluftfläkt i tvättstugan. Kan jag ha frånluft i både tvättstuga och garage.
Jag har byggt ett fristående garage på 12x7m. I detta ska jag ha ett pannrum på 5m2 samt tvättstuga på 22m2. Hur löser jag ventilationen?
I pannrummet blir det en tilluftventil för pelletspannan, men sen blir det problem. Jag skulle önska att jag har undertryck i garaget så att det ej kommer damm/avgaser från garaget in i tvättstugan, men det normala är väl att ha frånluftfläkt i tvättstugan. Kan jag ha frånluft i både tvättstuga och garage.
montera en frånlufts fläkt i garage o en ventil mellan garage o tvättstuga ,o en tilluftsventil i fvättstugan då får garget sin luft via tvättstugan och som i sin tur får in friskluft........visst det blir lite kallras men det bildas mycket värme vid tvätt /torkning
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara