Är det möjligt att koppla på utluften i bastun i det befintliga utluft ventilationsystemet som är kopplat till frånluftsvärmepumpen?
Under aggregatet sitter tillluften, i motsatta hörnet uppe i taket sätter man 100mm spirorör som kopplas på ventilationsröret som suger under duschen i badrummet. (Bastun kommer att stå i samma rum.)

Är det bra tro?
 
Totte_S
Är värmeväxlaren/vp gjord för att hantera dessa temepraturdifferenser med åtföljande kondensering borde det väl inte vara något problem, eller?

Snart vaknar nog värmepumpsmaffian och då får vi veta ;)
 
Ok, tack, där hade vi alla svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.