Hej på er.
Har ett nybyggt garage på 50m2. Öppet till nock. Förrådsdel i ena änden med litet loft ovanpå.
Detta ska värmas upp med luft-luftvärmepump.
Min fråga är var jag ska placera ventiler och hur många ni rekommenderar.
Tack!
Fidde
Har ett nybyggt garage på 50m2. Öppet till nock. Förrådsdel i ena änden med litet loft ovanpå.
Detta ska värmas upp med luft-luftvärmepump.
Min fråga är var jag ska placera ventiler och hur många ni rekommenderar.
Tack!
Fidde
Redigerat:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Har liknande garage som dig , öppet upp till nock . Värmer med LLVP .
Har slagport i ena gaveln , finns en liten springa i nederkant som agerar tilluft .
Frånluften sitter så högt det går i den andra gaveln , 160 mm spirorör .
Har slagport i ena gaveln , finns en liten springa i nederkant som agerar tilluft .
Frånluften sitter så högt det går i den andra gaveln , 160 mm spirorör .
Tack för svar.Tomture61 skrev:
Okej. Fundera på att sätta en tilluft på varsin sida porten lågt. Och frånluft på loftet högst upp. Samt en frånluft i förråd.
Vad har du satt din innerdel LLVP?
Har förberett för ett litet element i förrådsdelen om jag inte får in tillräckligt med värme från LLVP dit in.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
En långsida på mitt garage har 2 st fönster och gångdörr , vetter mot bostadshuset .F Fiddesgolf skrev:
Ovanför gångdörren sitter LLVP , blåser ut värmen framför garageport .
Klicka här för att svara
