C carra #1 Medlem · 878 inlägg 25 nov 2006 20:33 carra Medlem 878 inlägg 25 nov 2006 20:33 #1 Flyttar in spabadet,cirka 1000 liter, i ett därför avsett särskilt byggt rum på cirka 40m2. Hur löser jag på bästa sätt avfuktningen för att slippa "fuktskador"? carra
Flyttar in spabadet,cirka 1000 liter, i ett därför avsett särskilt byggt rum på cirka 40m2. Hur löser jag på bästa sätt avfuktningen för att slippa "fuktskador"? carra
A AndersG #2 Medlem · 2 449 inlägg 25 nov 2006 21:28 AndersG Medlem 2 449 inlägg 25 nov 2006 21:28 #2 Utrymmet bör vara fuktsäkert byggt och ha tillräcklig ventilation.
C carra #3 Medlem · 878 inlägg 25 nov 2006 22:11 carra Medlem 878 inlägg 25 nov 2006 22:11 #3 Plastmatta på golv o väggar har jag tänkt mig.Våtsäker färg på takpanel med vanlig plast bakom takpanelen(träpanel). Hur löser jag ventilationen? Avfuktare,"vanlig" fuktstyrd fläkt (Pax eller liknande) eller vad? Carra
Plastmatta på golv o väggar har jag tänkt mig.Våtsäker färg på takpanel med vanlig plast bakom takpanelen(träpanel). Hur löser jag ventilationen? Avfuktare,"vanlig" fuktstyrd fläkt (Pax eller liknande) eller vad? Carra
A AndersG #4 Medlem · 2 449 inlägg 26 nov 2006 09:31 AndersG Medlem 2 449 inlägg 26 nov 2006 09:31 #4 Avfuktare låter overkill. Fuktstyrd fläkt, separat från övrig ventilation skulle jag sätta.