Ni vent-installatörer som jobbar med gigantiska lufttrummor (som inte går att lista ut hur ni får in dem i byggnader)... skär ni er mycket på armarna och dyl. när ni jobbar?

//Patrik

Redigerat:
Inte speciellt mycket, kan ju alltid hända, men kanterna är ju i regel falsade eller har en gejdlist för att sammankoppla med nästa sektion. Så är det stora rektangulära kanaler så slår man ihop dom inuti byggnaden, men i regel så monteras ju ventilationen i ett relativt tidigt skede när det är ganska öppet.

Manberg skrev:
Inte speciellt mycket, kan ju alltid hända, men kanterna är ju i regel falsade eller har en gejdlist för att sammankoppla med nästa sektion. Så är det stora rektangulära kanaler så slår man ihop dom inuti byggnaden, men i regel så monteras ju ventilationen i ett relativt tidigt skede när det är ganska öppet.
Okej, då vet jag. :)

Men ni gör ett bra jobb som orkar hålla på med vent. I t.ex. offentliga byggander kan det ju vara helt otroligt ibland! Gigantiska trummor jättehögt upp i taket osv. :p

//Patrik

Hylla istället byggplåtslagarna som kryper på knä och knackar ihop kyrktorn, där lever fortfarande hantverket till stor grad.

Dom så kallade kött tjyvarna har tagit mycket av mitt blod under mina år som ventmontör, kött tjyvarna är smala böjda plåtbitar som uppkommer när man klipper i spiro och kanaler, dom går igenom allt typ hanskar o dyl dom e sylvassa. värst var nog när jag skulle vrida på ett 500 spiro på en nippel och jag vred in en 3 cm lång kött tjuv i tummuskeln.

THE MACHINE skrev:
Dom så kallade kött tjyvarna har tagit mycket av mitt blod under mina år som ventmontör, kött tjyvarna är smala böjda plåtbitar som uppkommer när man klipper i spiro och kanaler, dom går igenom allt typ hanskar o dyl dom e sylvassa. värst var nog när jag skulle vrida på ett 500 spiro på en nippel och jag vred in en 3 cm lång kött tjuv i tummuskeln.
Jag visste det! :D

//Patrik

Haha, klipper man inte av dom får man nästan skylla sig själv.. nästan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.