1 324 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Vent-killar.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Ni vent-installatörer som jobbar med gigantiska lufttrummor (som inte går att lista ut hur ni får in dem i byggnader)... skär ni er mycket på armarna och dyl. när ni jobbar?
//Patrik
//Patrik
Redigerat:
Inte speciellt mycket, kan ju alltid hända, men kanterna är ju i regel falsade eller har en gejdlist för att sammankoppla med nästa sektion. Så är det stora rektangulära kanaler så slår man ihop dom inuti byggnaden, men i regel så monteras ju ventilationen i ett relativt tidigt skede när det är ganska öppet.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Okej, då vet jag.Manberg skrev:Inte speciellt mycket, kan ju alltid hända, men kanterna är ju i regel falsade eller har en gejdlist för att sammankoppla med nästa sektion. Så är det stora rektangulära kanaler så slår man ihop dom inuti byggnaden, men i regel så monteras ju ventilationen i ett relativt tidigt skede när det är ganska öppet.
Men ni gör ett bra jobb som orkar hålla på med vent. I t.ex. offentliga byggander kan det ju vara helt otroligt ibland! Gigantiska trummor jättehögt upp i taket osv.
//Patrik
Dom så kallade kött tjyvarna har tagit mycket av mitt blod under mina år som ventmontör, kött tjyvarna är smala böjda plåtbitar som uppkommer när man klipper i spiro och kanaler, dom går igenom allt typ hanskar o dyl dom e sylvassa. värst var nog när jag skulle vrida på ett 500 spiro på en nippel och jag vred in en 3 cm lång kött tjuv i tummuskeln.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Jag visste det!THE MACHINE skrev:Dom så kallade kött tjyvarna har tagit mycket av mitt blod under mina år som ventmontör, kött tjyvarna är smala böjda plåtbitar som uppkommer när man klipper i spiro och kanaler, dom går igenom allt typ hanskar o dyl dom e sylvassa. värst var nog när jag skulle vrida på ett 500 spiro på en nippel och jag vred in en 3 cm lång kött tjuv i tummuskeln.
//Patrik
Klicka här för att svara