1 490 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Vem vill ha nattsänkning nu?
Det är väl ingen som pratar om nattsänkning längre, det var väl nåt 70-tals påhitt för att spara energi (eller nåt)?
Ja, idag är det lite omvänt, men nattsänkingsystem går ju lika bra att använda på dagtid också, bara ställa om tiduren
Ja, idag är det lite omvänt, men nattsänkingsystem går ju lika bra att använda på dagtid också, bara ställa om tiduren
Nu finns det ju massvis med olika konstruktioner men på ett flertal är det ju bara att ställa om klockan så vänder man på dygnet. (sen är det ju här det finns mycket pengar att spara)useless skrev:
P Plutus skrev:
Så kontentan blir att ha både och? Nattsänkning på natten för att ha det svalt när man sover och dagsänkning på dagen för då är man ändå inte hemma?S sjoelund skrev:
Vi värmer med luftvärmepump och den fungerar bäst när det är varmt, så vi stänger den på kvällen och kör igen när det blivit varmare ute. Det blir nån form av nattsänkning. Vi har ca 23 grader på kvällen och 19 på morgonen.
Edit: dessutom är jag hemskt ljudkänslig och det är skönt om den är avstängd = tyst...
Edit: dessutom är jag hemskt ljudkänslig och det är skönt om den är avstängd = tyst...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vi vill ha ett sovrum till på ovanvåning
Utbyggnad och tillbyggnad -
Jag vill ha ökat flöde från duschen
Badrum -
Hur dra FTX ventilation 1 plansvilla med "halvfärdigt" kanalsystem?
Ventilation -
Grand Designs: Från läkarvilla till lyxhus vid havet – men vad tycker grannarna?
Artikelkommentarer -
Hej jag håller på att köpa ett hus men vill gärna fråga någon som kan
Referenser Hantverkare & Entreprenörer