Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Hej på er
Jag ska komplettera en installation med en dosa till men var får man tag i denna modell.
Har sökt på SELGA, Ahlsell och ELFA.
Endera söker jag med fel ord eller så är den så antik att den inte finns längre.
Dosan är 100x100x50 mm
Protte
Jag ska komplettera en installation med en dosa till men var får man tag i denna modell.
Har sökt på SELGA, Ahlsell och ELFA.
Endera söker jag med fel ord eller så är den så antik att den inte finns längre.
Dosan är 100x100x50 mm
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Nej, den första var "bara" en vanlig eldosa.
Den andra var i rostfritt.
Dessutom så behöver jag inte kontakter om det inte är 25 pol D-sub.
Svårt fall tydligen
Protte
Den andra var i rostfritt.
Dessutom så behöver jag inte kontakter om det inte är 25 pol D-sub.
Svårt fall tydligen
Protte
ELFA kanske har dosor i plast eller aluminium med rätt mått. Kanske finns kontakten där också.
Skulle gärna hjälpa dig leta, men har inte tillgång till dator just nu.
Edit: Du hade ju redan kollat ELFA. Sorry
Skulle gärna hjälpa dig leta, men har inte tillgång till dator just nu.
Edit: Du hade ju redan kollat ELFA. Sorry
Redigerat:
Intressant anläggning. Visst att man ska bevara saker och inte göra jobb i onödan men är det inte läge att byta till en modern uttagsbox för D-kontaktdon. Finns på t.ex. thomann som föreslås ovan.
Även om du hittar samma storlek på plastbox kommer du nog inte få samma gulnade ton på plasten
Även om du hittar samma storlek på plastbox kommer du nog inte få samma gulnade ton på plasten
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Jag har inget att göra med mikrofonuttagen men min dosa ska sitta bredvid.tommib skrev:
Om jag får tag på dessa så kommer jag troligen byta de befintliga ramarna och lacka i en lämplig brun ton så det smälter in lite bättre.
Protte
Klicka här för att svara