Med undantag av det trekantsslipade fäste är jag riktigt nöjd med Dewalts Extreme 2 HSS-borr för metall. Skulle vilja köpa 10-pack eller så av varje storlek, gärna direkt från den ursprungliga tillverkaren (för dw lär väl inte tillverka dem själv). Men vem tillverkar dem? Någon som vet?

Du menar fästet som gör att det inte snurrar i chucken?
Jag tycker tvärtom och gillar den starkt.
Tyvärr har jag den inte här och kan kika på eventuellt artikelnummer att ha som referens vid sök.
Ska försöka forska vidare, man borde kunna få reda på tillverkaren på något sätt.

Tycker du inte dom är otroligt aggressiva? Man får verkligen hålla i både borr och arbetsstycke för att det inte ska hugga. Har skadat mig åtskilliga gånger pga detta...

Nej, jag tycker att de är toppen. Använder dem iofs bara i metall och i pelarborren, då slipper man ju de problemen. I trä är dessa borr helt värdelösa.

Ahh ja men då så, trodde du använde dom till trä... :rolleyes:

Hade dessa borr på firman för 6-7 år sedan.På den borrkasetten stod det Berner.Antar att det är ett företag som bara kränger verktyg o dyl och inte tillverkar./ Mats

Precis, Berner och Wurth är köper in verktyg märkta i deras namn. Ibland skit, ibland riktigt bra.
Blå Bosch är en rätt stor leverantör av elverktyg som de märker om.

Dewalt kör väl ihop med black & decker så de kan ju ha samma tillverkare som Piranha..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.