Jag är envis, tror det är ett hafa :)
Hafa next vision 900 är rätt likt...

• Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
B larry78 skrev:
Jag är envis, tror det är ett hafa :)
Hafa next vision 900 är rätt likt...
Helt klart!!! Kan mycket väl vara detta! Går dock inte att hitta på deras hemsida om man inte vet exakt vad man söker på... - Hur i hela världen hittade Du det...??? "Next Vision" finns ju inte med bland serierna för badrumsmöbel. Och vad jag kan se går det inte att få fram mått etc på den, så utgången eller ännu inte inkommen...? (Next tyder ju på det senare, även om den är en klassiker) Innerligt tack för hjälpen! Ska kolla direkt med HAFA! :-)

BirgitS
Next vision är nog utgången och jag tycker att uppbyggnaden av "upphöjningen" i mitten av luckorna ser olika ut när man jämför bilden i trådstarten och Next Vision.

• Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
Jag bildsökte på google :) Visste vad jag letade efter. Tror de ändrats lite mellan årgångarna. Ligger nog inte på listan jag skulle köpa igen, kan vara jag som haft otur med.

• Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
B larry78 skrev:
Jag bildsökte på google :) Visste vad jag letade efter. Tror de ändrats lite mellan årgångarna. Ligger nog inte på listan jag skulle köpa igen, kan vara jag som haft otur med.
Tja, strax efter badrumsrenoveringen fick hustrun sin drömtjänst 40 mil bort, och vi sålde huset, så vi har liksom inte levt med den möbeln - därför vet jag inte hur den var hållbarhetsmässigt. Men - det är något sådant hustrun vill ha... ;-)

BirgitS
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad sägs om att bygga en möbel själva?
Här är ett runt handfat gjort för att fällas in i en skiva: [länk]

Här är i alla fall själva handfatet ovalt:
[länk]
[länk]
BirgitS - funkar dessvärre inte att bygga själv, då jag är rörelsehindrad. Och att låta någon bygga det blir för dyrt. Vi kommer att ha hela renoveringen på totalentreprenad, så själv kommer jag bara att sitta och se på... :-D

BirgitS
Beklagar, men kan det gå att hitta en kommod som passar de där ovala handfaten i en fyrkantig skiva?
Då får ni i alla fall ett lättstädat handfat.

• Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
Som det ser ut nu får vi sannolikt bita i det sura äpplet och ta något hyfsat snyggt (i vitt) från VEDUM (Kommodskåp 51018 066) med tvättställ (545 000 70) i vit gjutmarmor... Men spegelskåpet som "hör till" har en liten fjollelampa (525 20 060) som belysning, snygg ok, men här får jag leta vidare efter ett bättre alternativ, om jag inte ska behöva ha nytt tak med spottar (trätak nu) . Ska det vara runda former på själva skåpet kan det vara bredare än 600 mm, men är det fyrkantigt och sticker ut är 600 brett nästan max. Och ska vi inte efter över 40 års äktenskap bli fullständigt nippriga på varandra och hamna i en äktenskaplig kris , där vi ska fortsätta att sitta och leta på varsin dataskärm och frustrationen bara ökar för att vi inte hittar något vettigt med runda former, utan allt numera ska se ut som om inredningen var hämtad från en obduktionssal - får jag se till att hitta något NU som fungerar och som jag kan sätta i nävarna på byggaren för en realistisk offert... :-O :-D
Här är vad jag hitintills hittat - skitdyrt, men än så länge det enda alternativet...
file:///C:/Users/Christer/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/03BL7ROV/Prislista%20Louis.pdf
Badrummet har liten golvyta, så därför problem med former och storlekar...

BirgitS BirgitS skrev:
Beklagar, men kan det gå att hitta en kommod som passar de där ovala handfaten i en fyrkantig skiva?
Då får ni i alla fall ett lättstädat handfat.
Tror som ovan BirgitS, att det hustrun hittat är det enda hitintills.. :-O Undrar varför det går "mode" i sådana saker som badrumsinredning? Är det för att så fort man ska byta ut någon pryl måste man renovera totalt då man inte hittar något som passar? Det måste väl finnas någon tillverkare som har ett annat tänk än att surfa på modetrenden...? Eller ska man bjuda in släkt och grannar för badrumsvisning, de ska säga AAAH...! i hänförelse, och så funkar inte inredningen för en själv...? :-D :-D - Vi får väl inreda moderiktigt, och sedan servera middagen på dass...? :-D

BirgitS
Det är klart att den äktenskapliga lyckan är viktigast :)

Du har klistrat in sökvägen till PDF-filen där den ligger på din dator men det är bara du som kan komma åt filer som ligger på din dator, vi andra kan inte det.

Men med hjälp av filnamnet hittade jag Louis-serien http://www.vedum.se/foretag/produkter-bad/louis och jag håller med om att det spegelskåpet har ingen vidare belysning. De flesta av Ikeas spegelskåp är rätt anonyma och fungerar även med Louis-kommoden. Dock är väl Louis-skåpet inte särskilt lättstädat med utsmyckningarna och benen.

Nu har jag inte jämfört priset på Vedums olika modeller men när jag kollar i deras online-katalog så ser flera av handfaten ut att ha en rätt rund botten och även handfat som i stort sett är fyrkantiga upptill är avrundade och borde vara lättstädade. Kolla t.ex. Tidy. Har ni möjlighet att besöka en Vedum-butik eller -återförsäljare?

• Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
BirgitS - Tack för engagemang i denna fråga! Jo, jag kan i varje fall komma till en återförsäljare, men de verkar inte ha så mycket hemma mer än tapetprover... i varje fall inte enligt sin hemsida. Men jag ska göra ett besök där i nästa vecka! Tack för övriga tankar!!!

Vi har något liknande, samma form på underskåpet men lite annan design på handfatet.
Säker på att det är Westerbergs.
Vi köpte vårt för 7 år sedan och då var det en badrumsfirma som sålde ut.
Tror att det enda sättet att hitta ett likadant är att leta på begagnat sidor.

• Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Kolla på temal, dom verkar jäkligt flexibla.

[länk]
WOW! Hjärtligt tack! Här verkar det som om det skulle gå att hitta något mer alternativ, även om de är lite "kantigt runda" i formen! :-D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.