31 377 läst ·
148 svar
31k läst
148 svar
Vem har tabbat sig, snickaren eller elektriker?
Teamsmöten är nog mest konorsnissar som kör jag har kontakt med mina hantverkare via mobil(även på helger) och är det problem så löser de detta inbördes om de är serviceminded, det är så man får bra rykte och mera jobb på bygden.Z Zodde skrev:
Fast läser du tråden så framgår att vi efter hand fått kompletterande info från TS vilket gör många tidigare inlägg (inkl mitt du svarar på) direkt meningslösa.maxmsm skrev:
Det blir så när TS portionerar ut ny info allt efter hur tråden fortlöper…
Nu kommenterade jag främst ditt ältande om teamsmöten.Z Zodde skrev:
Ältande?maxmsm skrev:
Kunde iofs va Skype lr Messenger också men TS skrev
Digital lösning e inte vad man brukar kalla ett telefonsamtal (även om det numera är digitalt)N Noworries skrev:
Men
Återigen. Mötet mellan hantverkarna skedde på fredagen å TS fick ett ”digitalt” besked lördag.
Nu vet jag inte om detta är samma sak men i lördags hade jag en takläggare som kom och mätte upp taket och kollade läckor 💪. Men det är klart att de kan lägga det på offerten som jag ska få 🤔Z Zodde skrev:Jag e också övertygad om de allra flesta gör ett bra jobb.
Jag e INTE övertygad om att de flesta ställer upp å jobbar gratis på helger. Ivartfall inte på småjobb som
a) lika väl kunde göras på måndag
b) inte direkt ger extra å lukrativa merjobb.
Men kanske jag har fel.
Jag utmanar alla som läser tråden att berätta om när dom senast fick en hantverkare att göra ett gratisjobb på en helg…
Tillräckligt många positiva svar gör nog att jag ändrar ståndpunkt.
Jag har öht aldrig ifrågasatt att hantverkare kan jobba helger, det framgår om man läser tråden.Holypain skrev:
Du jämför en egenföretagare som driver sitt företag på gränsen till olagligt med en anställd som har det sämsta anställningsavtalet enligt lagen.P PHPersson skrev:Varför finns det så många som dig? Hävdar att jag har 5fel och när det visade sig att det är du som har fel i minst 4 av dem så försvinner du bara, är det så sjukt svårt/pinsamt att erkänna att man har fel? Jag har ofta fel och har inga problem att erkänna det, regler ändras, man missförstår saker mm. Det är väl själva poängen med ett forum som detta att man ger och tar av sina kunskaper.
Jag jämför en egenföretagare som skulle klara en revision från skatteverket med en anställd på ett kollektivanslutet företag.
Jag med för ingen av punkterna är på gränsen till olaglig.H Huaooja skrev:
Dessutom är varken att välja valfri julklapp eller friskvård med i något kollektivavtal så vitt jag vet.
Klicka här för att svara