Rejäl skrev:
Det var @returen som var markerad som bästa inlägg där Hen var lite dum mot TS som nu är borttaget och @returen är bannad😢
jag tyckte inte jag var dum, men lättkränkta är ett skit för de vill inte lära sig bara vara bäst

P
returen returen skrev:
jag tyckte inte jag var dum, men lättkränkta är ett skit för de vill inte lära sig bara vara bäst
Har du varit på Detox?
Välkommen tillbaks😊

Rejäl skrev:
Har du varit på Detox?
Välkommen tillbaks😊
Jajamensan
tackar som frågar

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Utan att TS sagt det explicit tror jag INTE han betalade elektriker/snickare för att delta i ett teams möte där ansvarsfrågan diskuteras.
Teamsmöten är nog mest konorsnissar som kör jag har kontakt med mina hantverkare via mobil(även på helger) och är det problem så löser de detta inbördes om de är serviceminded, det är så man får bra rykte och mera jobb på bygden.

maxmsm skrev:
Teamsmöten är nog mest konorsnissar som kör jag har kontakt med mina hantverkare via mobil(även på helger) och är det problem så löser de detta inbördes om de är serviceminded, det är så man får bra rykte och mera jobb på bygden.
Fast läser du tråden så framgår att vi efter hand fått kompletterande info från TS vilket gör många tidigare inlägg (inkl mitt du svarar på) direkt meningslösa.

Det blir så när TS portionerar ut ny info allt efter hur tråden fortlöper…

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Fast läser du tråden så framgår att vi efter hand fått kompletterande info från TS vilket gör många tidigare inlägg (inkl mitt du svarar på) direkt meningslösa.

Det blir så när TS portionerar ut ny info allt efter hur tråden fortlöper…
Nu kommenterade jag främst ditt ältande om teamsmöten.

maxmsm skrev:
Nu kommenterade jag främst ditt ältande om teamsmöten.
Ältande?
Kunde iofs va Skype lr Messenger också men TS skrev
N Noworries skrev:
Det är häftigt att det finns digitala lösningar numera så att man inte behöver ses fysiskt
Digital lösning e inte vad man brukar kalla ett telefonsamtal (även om det numera är digitalt)

Men
Återigen. Mötet mellan hantverkarna skedde på fredagen å TS fick ett ”digitalt” besked lördag.

P
Z Zodde skrev:
Ältande?
Kunde iofs va Skype lr Messenger också men TS skrev

Digital lösning e inte vad man brukar kalla ett telefonsamtal (även om det numera är digitalt)

Men
Återigen. Mötet mellan hantverkarna skedde på fredagen å TS fick ett ”digitalt” besked lördag.
Mina mobiler är "digitala".

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
maxmsm skrev:
Mina mobiler är "digitala".
Du kanske lever kvar kring millennieskiftet då inga appar fanns. 😉

Aldrig hört om nån som jämställer ”ses digitalt ” med ett telefonsamtal.

Teams, Skype, Zoom, Messenger däremot…

P
Z Zodde skrev:
Du kanske lever kvar kring millennieskiftet då inga appar fanns. 😉

Aldrig hört om nån som jämställer ”ses digitalt ” med ett telefonsamtal.

Teams, Skype, Zoom, Messenger däremot…
Mmmmm.

Z Zodde skrev:
Jag e också övertygad om de allra flesta gör ett bra jobb.

Jag e INTE övertygad om att de flesta ställer upp å jobbar gratis på helger. Ivartfall inte på småjobb som
a) lika väl kunde göras på måndag
b) inte direkt ger extra å lukrativa merjobb.

Men kanske jag har fel.

Jag utmanar alla som läser tråden att berätta om när dom senast fick en hantverkare att göra ett gratisjobb på en helg…
Tillräckligt många positiva svar gör nog att jag ändrar ståndpunkt.
Nu vet jag inte om detta är samma sak men i lördags hade jag en takläggare som kom och mätte upp taket och kollade läckor 💪. Men det är klart att de kan lägga det på offerten som jag ska få 🤔

Holypain Holypain skrev:
Nu vet jag inte om detta är samma sak men i lördags hade jag en takläggare som kom och mätte upp taket och kollade läckor 💪. Men det är klart att de kan lägga det på offerten som jag ska få 🤔
Jag har öht aldrig ifrågasatt att hantverkare kan jobba helger, det framgår om man läser tråden.

P PHPersson skrev:
Varför finns det så många som dig? Hävdar att jag har 5fel och när det visade sig att det är du som har fel i minst 4 av dem så försvinner du bara, är det så sjukt svårt/pinsamt att erkänna att man har fel? Jag har ofta fel och har inga problem att erkänna det, regler ändras, man missförstår saker mm. Det är väl själva poängen med ett forum som detta att man ger och tar av sina kunskaper.
Du jämför en egenföretagare som driver sitt företag på gränsen till olagligt med en anställd som har det sämsta anställningsavtalet enligt lagen.
Jag jämför en egenföretagare som skulle klara en revision från skatteverket med en anställd på ett kollektivanslutet företag.

H Huaooja skrev:
Du jämför en egenföretagare som driver sitt företag på gränsen till olagligt med en anställd som har det sämsta anställningsavtalet enligt lagen.
Jag jämför en egenföretagare som skulle klara en revision från skatteverket med en anställd på ett kollektivanslutet företag.
Jag med för ingen av punkterna är på gränsen till olaglig.
Dessutom är varken att välja valfri julklapp eller friskvård med i något kollektivavtal så vitt jag vet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.