2 821 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Vem har lagt vitoljat Furugolv??
Tycker att dessa tiljor, breda plankgolv med vitoljad/vitpigmenterad furu är så fint! Är redan trött på vårat gulnande ekgolv...
Men kan man ha golvvärme under dessa golv?
Något annat man bör tänka på?
Hur åldras de? behöver de någon särskild behandling?
Ekgolv är vackert men vi har det i hela huset och här är mycket ljusinsläpp och jag upplever det som att det gulnat på bra, bara på 2 år. Vi har Kärhs 3 staviga ekparkett. I de rummen mot norr är golven betydligt vackrare!!
Men kan man ha golvvärme under dessa golv?
Något annat man bör tänka på?
Hur åldras de? behöver de någon särskild behandling?
Ekgolv är vackert men vi har det i hela huset och här är mycket ljusinsläpp och jag upplever det som att det gulnat på bra, bara på 2 år. Vi har Kärhs 3 staviga ekparkett. I de rummen mot norr är golven betydligt vackrare!!
Rappgo tror jag leverantören heter..ingen som har detta?
Hejsan, har också kikat på detta underbara golv.
Dock ej lagt in det än då jag blivit osäker after allt snack. bla. att jag (med mitt nuvarande) måste lägga en 20mm spånskiva innan jag lägger det vita massiva golvet. För att kunna skruva fast det. Min nuvarande ekparkett och plastmattor med spånskiva i botten räckte inte!
Alternativet är ett furu klick från silja eller mörka skog, rätt dyrt dock. ca 600 m2.
Någon som vet billigare alt. så är det av intresse?
Baceco gör annars fina golv, prisvärda. 20 * 135 för ca. 380 SEK/m2 och ett 25*155 för under 500 lappen.
Mjukheten är en annan sak alla skeptiker gärna vill ta upp! Det finns nog mycket sanning i det också, bli lätt märken. Vissa tycker dock att det är charmigt!
Hört att man kan ha golvvärme, särskillt i klick varianten.
Åldras gör de visst med skönhet då det är "äkta massiva".
De som kan säger att man då ska ta ett lutat/oljat golv och inte lackat. Då kommer det vackra fram. Ytan blir dock känsligare med olja än lack Underhåll kan ske med en vit såpa samt årlig inoljning. Har jag hört!
Lycka till, jag är också mottaglig för information plus och minus och framförallt ett prisvärt furu klick!
//T
Dock ej lagt in det än då jag blivit osäker after allt snack. bla. att jag (med mitt nuvarande) måste lägga en 20mm spånskiva innan jag lägger det vita massiva golvet. För att kunna skruva fast det. Min nuvarande ekparkett och plastmattor med spånskiva i botten räckte inte!
Alternativet är ett furu klick från silja eller mörka skog, rätt dyrt dock. ca 600 m2.
Någon som vet billigare alt. så är det av intresse?
Baceco gör annars fina golv, prisvärda. 20 * 135 för ca. 380 SEK/m2 och ett 25*155 för under 500 lappen.
Mjukheten är en annan sak alla skeptiker gärna vill ta upp! Det finns nog mycket sanning i det också, bli lätt märken. Vissa tycker dock att det är charmigt!
Hört att man kan ha golvvärme, särskillt i klick varianten.
Åldras gör de visst med skönhet då det är "äkta massiva".
De som kan säger att man då ska ta ett lutat/oljat golv och inte lackat. Då kommer det vackra fram. Ytan blir dock känsligare med olja än lack Underhåll kan ske med en vit såpa samt årlig inoljning. Har jag hört!
Lycka till, jag är också mottaglig för information plus och minus och framförallt ett prisvärt furu klick!
//T
Siljan är annars fruktansvärt bra golv med väldigt bra valmöjligheter på behandling och tjocklekar på golven
Och som tidigare också nämnde så kostar det ju en slant men jag avråder faktiskt från att köpa billigare golv av olika anledningar men, man får oftast vad man betalar för.
Lycka till.
Lycka till.
Klicka här för att svara