Hej.

Skall lägga nytt tak och skulle vilja ha en oberoende statusbesiktning gjord av innertaket innan det nya taket läggs. Gör försäkringsbolag sådana besiktningar? Takfirmor?

Tacksam för snart svar!

Åsa Lund
Innertak är det man ser på insidan i sitt hus. Menar du inte underlagstak?
Besiktning kan i så fall en byggbesiktningsman hjälpa dig med.

• Gilla
Marrebygg1
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Innertak är det man ser på insidan i sitt hus. Menar du inte underlagstak?
Besiktning kan i så fall en byggbesiktningsman hjälpa dig med.
Hej, ja självklart är det underlagstaket jag menar... så dumt det blev.... Vart får man tag på en byggbesiktningsman? Och, kan man ändra rubriken på tråden så att frågan blir riktig??

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Åsa Lund
Ingen aning om man kan ändra rubriken, tyvärr
Var bor du?

• Gilla
wildeside och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ser ju nu att du kunde ändra rubriken 👍
Återstår bara att hitta en besiktningsman då

• Gilla
Marrebygg1
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ser ju nu att du kunde ändra rubriken 👍
Återstår bara att hitta en besiktningsman då
Ja jag tror jag har hittat en bra firma som även gör s k statusbesiktningar. Tack för hjälpen!

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Tänk på att förankra detta med takfirman helst i offertläget, inget fel att besiktiga men det är ju ett avbrott i arbetet.
Rätt läge att besiktiga kanske man diskutera om också, att lämna ett underlagstak innan läkning är rätt tveksamt men bara besiktningsmannen och firman är överens så ska det inte vara något bekymmer.

• Gilla
Marrebygg1
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Tänk på att förankra detta med takfirman helst i offertläget, inget fel att besiktiga men det är ju ett avbrott i arbetet.
Rätt läge att besiktiga kanske man diskutera om också, att lämna ett underlagstak innan läkning är rätt tveksamt men bara besiktningsmannen och firman är överens så ska det inte vara något bekymmer.
Tack för svar! Så mycket att tänka på med detta så behöver alla råd jag kan få.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.