Hej, jag har nyss införskaffat mej en liten soffa från 70talet(?), och skulle vara intresserad av att veta tillverkaren.
Är det någon som kan ge ledtrådar eller info? Varken ChatGPT eller Google Lens kunde ge ett svar, och IKEA var det inte enligt ChatGPT.
Mvh,
Tom

Blå sammetssoffa från 70-talet, stående i ett rum med trägolv, bredvid två kartor inramade på golvet och en öppen spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kellopeli Appelsiini Kellopeli Appelsiini skrev:
Hej, jag har nyss införskaffat mej en liten soffa från 70talet(?), och skulle vara intresserad av att veta tillverkaren.
Är det någon som kan ge ledtrådar eller info? Varken ChatGPT eller Google Lens kunde ge ett svar, och IKEA var det inte enligt ChatGPT.
Mvh,
Tom

[bild]
Rolig soffa :)
Det var inte lätt att googla på och det finns ju bara en bild så svårt att se konstruktionen, men kanske kan det vara en så här Holländsk "Jan Pieter Berghoef" (i en liten annan färg nedan) ?

Blå och vit fåtölj i retrodesign med vita sidostycken och stoppade armstöd och ryggstöd, liknar en Jan Pieter Berghoef-modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.pamono.eu/dutch-blue-and-white-lounge-chair-by-jan-pieter-berghoef-for-spectrum-1960s

• Gilla
Kellopeli Appelsiini
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Rolig soffa :)
Det var inte lätt att googla på och det finns ju bara en bild så svårt att se konstruktionen, men kanske kan det vara en så här Holländsk "Jan Pieter Berghoef" (i en liten annan färg nedan) ?

[bild][länk]
Ja där är nog en kandidat som liknar. Jag vill ju vända på soffan för att hitta en dekal eller liknande, men är på resa i 3 veckor nu så jag har inte den möjligheten. Uppdaterar här direkt när jag fått den uppochner.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.