Hej!
Har borrat en brunn på 120meter utan en droppe vatten, firman som borrade tog hit en annan firma som tryckte hålet, då kom det 180L/timme enligt dom.
Nu när jag har kopplat in allt och mätt själv så ger det bara ca50L/timme??
ringde borrfirman som sa att tryckfirman får väll komma igen.

Har inte fått någon faktura på nått än, så mina frågor lyder:

1. Vem betalar första tryckningen, jag eller borrfirman, dom har ju ändå vattengaranti?

2. Tryckfirman säger 180L/timme fast det är 50L/timme vem ska ta upp pumpen, slang, elkabel, vajer inför tryckning nr2?

3. Vem står för tryckning 2? Har dom nån som helst garanti eller kan dom bara säga vad som helst?

Någon som har suttit i samma sitts, denna jävla brunn har gett mig nerv sammanbrott snart??

Är dom medlemar i Avanti ska du kunna få hjälp och råd därifrån.

Görs borrningen på fast eller löpande räkning ?

Vad står det i avtalet du har med borrfirman? Den sk vattengarantin är ju rimligtvis specificerad.

Ja, två följdfrågor redan ställda som måste besvaras innan.

Sen tycker jag det är lite konstigt att ni inte fått information, allmänn åtminstone, vilka moment det är som ska göras, vad vi gör när det inte funkar etc.

Det pågår en diskussion ang. bl.a. detta med tydlighet mot kunden och då borde företaget, kan jag tycka, vara tydliga vad detta innebär om än kortfattat så det inte blir några överraskningar?

Vi jobbar mycket mot löpande och då får man förklara för kunden, om det är bekymmer/osäkert, hur vi tänkt gå till väga först, om det inte funkar gör vi så här men vi kan byta allt med en gång men då¨blir det dyrare än om första alternativet skulle funka. D.v.s. vi kanske bara behöver byta 2 kopplingar istället för 15 men är anläggningen i dåligt skick kanske man får byta fler för de klarar inte av att man rör något.

Brunnsborrarna kanske skulle klargjort vad som gäller med löpande och vad som händer när placeringen av borrhålet inte blir bra? Vem har valt placeringen av borrningen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.