8 584 läst ·
34 svar
9k läst
34 svar
Vem är billigast på verktyg - Gekås i Ullared, Bo Ohlsson i Tomelilla eller nätbutikerna?
På måndag har jag lite dötid innan ett möte vid Nybroån så jag bestämde mig nu för att besöka Bo O och se vad de har att erbjuda. Plastlådor med lock är en sak jag skall kolla på.
Skumpe skrev:
Det är jämfört med alla online-butiker som finns på pricerunner och/eller prisjakt.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Jag har frågat dem om det via mail, men inte fått något svar. Så pratade jag med en annan butiksägare som sa att det är osannolikt att de höjer hela sortimentet på en gång. Högre importpriser slår igenom efter hand. Ska de höja gissar han på 1/3 istället. "Det har gått väldigt bra för dem så jag tror de valutasäkrar o ligger still 2023, men det är vad jag tror".T tracker skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Jo nu fick jag svar bara för det. De säger "Det är möjligt att vi har gjort både prishöjningar samt prissänkningar sen ni var här. Priserna i butik justeras efter inköpspriserna och dessa kan variera."T tracker skrev:
Jämförelsen är vid spontana köp om man får kalla det så? D.v.s. genom att bevaka verktyg på nätet och köpa vid prissänkningar/ kampanjer kan du komma undan billigare men kräver sin insats så klart för varje enskilt verktyg.Redaktionen skrev:
I tider med skenande elpriser, stigande boräntor och inflation gäller det att hålla i pengarna. I jakten på billiga verktyg tog vi oss åter en tur till lågprisvaruhuset Gekås i Ullared för att se om deras låga priser på verktyg står sig. Och hur billiga är de i jämförelse med Bo Ohlsson i Tomelilla som även de utger sig för att vara en lågprisbutik?
Du kan läsa artikeln här: Vem är billigast på verktyg - Gekås i Ullared, Bo Ohlsson i Tomelilla eller nätbutikerna?
Så ska du köpa en hel verktygsuppsättning verkar Gekås eller Bo Ohlsson helt klart värt ett besök!
Medlem
· Östergötland
· 657 inlägg
Jättesynd att Gekås blev uppköpt. Sedan dess har priserna höjts succesivt. För 20-25 år sedan handlade jag de flesta verktyg, handskar, penslar o.sv. till mitt byggföretag på Gekås. Det lönade sig verkligen att åka dit ett par gånger om året. 70 mil t.or.
-12% resp. -10% på priset hos Bauhaus och Hornbach med deras prisgaranti om man på något sätt kan påvisa dessa billigare priser. Har själv köpt en Webergrilll på Hornbach med prisgaranti mot Gekås, just den kunde man hitta prisuppgift på online.
Redigerat:
bytte ägare 1991 mer en 25 år sen eller?J Johnsson 56 skrev: