Det som kan vara missvisande är att gekås kanske höjde priserna den 1/1-23 och på boan var det redan prishöjt den 7/1-23.

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
På måndag har jag lite dötid innan ett möte vid Nybroån så jag bestämde mig nu för att besöka Bo O och se vad de har att erbjuda. Plastlådor med lock är en sak jag skall kolla på.

Skumpe Skumpe skrev:
Är det jämfört med fysiska butiker eller även online-butiker?
Hur billiga är Gekås i Ullared idag på verktyg jämfört med billigaste butiken på nätet enligt någon av prisjämförelsesajterna Pricerunner och Prisjakt?
Det är jämfört med alla online-butiker som finns på pricerunner och/eller prisjakt.

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Bo Ohlsson är inte så billiga som dom säger i
reklamen.Har varit där en gång.Och det var dyrt där.

• Gilla
CCPusher och 1 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Det som kan vara missvisande är att gekås kanske höjde priserna den 1/1-23 och på boan var det redan prishöjt den 7/1-23.
Jag har frågat dem om det via mail, men inte fått något svar. Så pratade jag med en annan butiksägare som sa att det är osannolikt att de höjer hela sortimentet på en gång. Högre importpriser slår igenom efter hand. Ska de höja gissar han på 1/3 istället. "Det har gått väldigt bra för dem så jag tror de valutasäkrar o ligger still 2023, men det är vad jag tror".

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Är jämförelsevärdet 23 717 kr att ni har valt varor från olika onlinebutiker eller har ni valt en och samma onlinebutik för alla jämförelseprodukterna, den som var billigast sammantaget?
Ja, från olika onlinebutiker, var och en den billigaste vi kunde hitta för varje vara.

• Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Jo nu fick jag svar bara för det. De säger "Det är möjligt att vi har gjort både prishöjningar samt prissänkningar sen ni var här. Priserna i butik justeras efter inköpspriserna och dessa kan variera."

• Gilla
TCG
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja, från olika onlinebutiker, var och en den billigaste vi kunde hitta för varje vara.
amazon med?

många svenskar bor ju inte direkt nära nån av butikerna så man måste ju räkna med resan dit och hem och hur är det med garanti får man fri frakt på garantin?

T
Redaktionen Redaktionen skrev:
I tider med skenande elpriser, stigande boräntor och inflation gäller det att hålla i pengarna. I jakten på billiga verktyg tog vi oss åter en tur till lågprisvaruhuset Gekås i Ullared för att se om deras låga priser på verktyg står sig. Och hur billiga är de i jämförelse med Bo Ohlsson i Tomelilla som även de utger sig för att vara en lågprisbutik?

Du kan läsa artikeln här: Vem är billigast på verktyg - Gekås i Ullared, Bo Ohlsson i Tomelilla eller nätbutikerna?
Jämförelsen är vid spontana köp om man får kalla det så? D.v.s. genom att bevaka verktyg på nätet och köpa vid prissänkningar/ kampanjer kan du komma undan billigare men kräver sin insats så klart för varje enskilt verktyg.

Så ska du köpa en hel verktygsuppsättning verkar Gekås eller Bo Ohlsson helt klart värt ett besök! :) Tack för jämförelsen!

• Gilla
Tibb
  • Laddar…
Min take från det här blir att compricer inte hjälper en spara tusenlappar.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jättesynd att Gekås blev uppköpt. Sedan dess har priserna höjts succesivt. För 20-25 år sedan handlade jag de flesta verktyg, handskar, penslar o.sv. till mitt byggföretag på Gekås. Det lönade sig verkligen att åka dit ett par gånger om året. 70 mil t.or.

Alltid kul att handla på gekås, men sortimentet och priserna är inte direkt någon höjdare längre.
Man går inte plus att handla där om man har en bit att åka.

-12% resp. -10% på priset hos Bauhaus och Hornbach med deras prisgaranti om man på något sätt kan påvisa dessa billigare priser. Har själv köpt en Webergrilll på Hornbach med prisgaranti mot Gekås, just den kunde man hitta prisuppgift på online.

Redigerat:
Detta säger ingen eftersom man jämför priser från 2022 och 2023 på andra. Många företag höjde priser ordentligt 1/1 2023 pga inflation.

J Johnsson 56 skrev:
Jättesynd att Gekås blev uppköpt. Sedan dess har priserna höjts succesivt. För 20-25 år sedan handlade jag de flesta verktyg, handskar, penslar o.sv. till mitt byggföretag på Gekås. Det lönade sig verkligen att åka dit ett par gånger om året. 70 mil t.or.
bytte ägare 1991 mer en 25 år sen eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.