3 038 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Vedum's kök Jenny - två olika vita färger?!
Hej, vi är på gång att köpa vedum köket Jenny med lucka turkos och vita stommar och vita passbitar/täckskivor. Dock upplysstes vi om att stommarna har en vit färg och täckskivor en annan vit färg. Utställningen har inget kök i detta utförande vilket gör det svårt att föreställa hur man upplever skillanden.
Spontant känns det helgalet och snopet att ett så pass påkostat kök har en sådan missad detalj som olika vita kulörer.
Någon som köpt detta kök och kan ge ett utlåtande och/eller ideer om hur man kan lösa detta?
tacksam för tips så vi får vårt drömkök!!!
Spontant känns det helgalet och snopet att ett så pass påkostat kök har en sådan missad detalj som olika vita kulörer.
Någon som köpt detta kök och kan ge ett utlåtande och/eller ideer om hur man kan lösa detta?
tacksam för tips så vi får vårt drömkök!!!
Förstår inte riktigt problemet måste jag säga. Stommarna ser du ju aldrig eftersom de täcks av luckorna. Det är därför som täckskivorna och passbitarna brukar ha samma vita nyans som tillverkarens vita luckor.
Det är ju mot luckorna som nyansskillnaderna märks, och i ditt fall lär det inte spela någon roll alls eftersom du har turkosa luckor.
Det är ju mot luckorna som nyansskillnaderna märks, och i ditt fall lär det inte spela någon roll alls eftersom du har turkosa luckor.
I normala fall så ser man inte stommarna men i denna 50-talsmodell så syns de. Dvs luckorna täcker inte stommarna som i "moderna" kök. Ca 1,5-2 cm stomme syns mellan två luckor.
Vore väldigt tacksam om någon som sett köket uppsatt kan ge lite synpunkter.
Vore väldigt tacksam om någon som sett köket uppsatt kan ge lite synpunkter.
Ok, ser nu på bilderna från Vedum att det faktiskt är ganska stora glipor mellan skåpsluckorna, sorry.
Men om du vill ha samma nyans på passbitarna som skåpsstommarna (jag antar att de är vita) skulle jag föreslå att ni tillverkar passbitarna av de laminerade hyllplan som finns att köpa via brädgårdarna. De är tillverkade på samma sätt som skåpsstommarna och brukar hålla samma nyans. Billiga är de också. Köp en liten hylla och ta med er och jämför hos leverantören.
Men om du vill ha samma nyans på passbitarna som skåpsstommarna (jag antar att de är vita) skulle jag föreslå att ni tillverkar passbitarna av de laminerade hyllplan som finns att köpa via brädgårdarna. De är tillverkade på samma sätt som skåpsstommarna och brukar hålla samma nyans. Billiga är de också. Köp en liten hylla och ta med er och jämför hos leverantören.
Som Raceman skriver så ska du inte jämföra stommarnas färg med luckor eller täckskivor. Be att få jämföra en vitmålad lucka med den synliga framkanten och bilda dig en uppfattning om färgen skiljer.
Jag har själv Vedum-kök och kan inte hålla med om att lackarbete och finish är dåligt. Tvärtom skulle jag vilja säga. Det finns inte många som är bättre, däremot många som är sämre.
Jag har själv Vedum-kök och kan inte hålla med om att lackarbete och finish är dåligt. Tvärtom skulle jag vilja säga. Det finns inte många som är bättre, däremot många som är sämre.
Klicka här för att svara