Får man/ bör man koppla loss rörmakeriet själv? Eller finns det några risker med detta?
Vet du var alla rör är kopplade och att allt är tömt så är det ju inga problem att koppla loss pannan själv.
Hur är pannan kopplad mot tankarna?
Fungerar systemet med pannan bortkopplad? (elpatroner?)
Du kanske måste proppa anslutningarna och fylla upp systemet igen?
Tigersåg fungerar ju alltid annars! :wow:
Hur är pannan kopplad mot tankarna?
Fungerar systemet med pannan bortkopplad? (elpatroner?)
Du kanske måste proppa anslutningarna och fylla upp systemet igen?
Tigersåg fungerar ju alltid annars! :wow:
Jag har sökt enligt följa-rör-tekniken, och ser att rören från pannan går till en ackumulator-tank. Den i sin tur är kapad från systemet och ersatt med den "nya" (se 90-tal) elpannan.
Det jag är mest orolig för är väl skorstenen, och ev. Risker med att montera bort den.
Tack för svar!
Det jag är mest orolig för är väl skorstenen, och ev. Risker med att montera bort den.
Tack för svar!
Jag har tänkt bli klar med detta i sommar, så jag ska uppdatera hur jag går tillväga så att det underlättar för dig och andra som har liknande projekt.
Finns det några hälsorisker med att försöka koppla bort skorsten själv? Har hört om asbest och dylikt, men det kanske bara handlar om själva pannan?
Finns det några hälsorisker med att försöka koppla bort skorsten själv? Har hört om asbest och dylikt, men det kanske bara handlar om själva pannan?
Vem ska man vända sig till för att göra en kontroll av rör, vedpanna och ack-tank? För att se vad som är inkopplat och inte.
Är det rörmokaren man ringer?
Är det rörmokaren man ringer?
Klicka här för att svara
