Har en 10 år gammal vedklyv som gått en del. Nu har den plötsligt fått för sig att inte gå tillbaka i utgångsläget.
Skenorna ser ok ut tycker jag. Jag har oljat överallt och med hårt tryck fick jag till slut klyven att gå tillbaka.
Värmen kan förstås spela in.
Nån som vet vad som kan vara orsaken annars? Läge att byta olja??
Skenorna ser ok ut tycker jag. Jag har oljat överallt och med hårt tryck fick jag till slut klyven att gå tillbaka.
Värmen kan förstås spela in.
Nån som vet vad som kan vara orsaken annars? Läge att byta olja??
Troligtvis inte. är det 2-hands på den, så motorn stannar när du släpper. Då finns inget tryck som kan ge den tillbaka. Kan vara en ventil som kärvar som sägs, inte öppnar vid tryckförlust, samt att det kan vara en stark fjäder som ska dra tillbaka, sitter under balken.R Rutred skrev:
Det är en två hands. Fjädrarna har jag oljat. Det är en Cotech LS5T-52J jonaserik skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 332 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 332 inlägg
Jag har en likadan. Man kan hindra den från att åka tillbaks genom att hålla in handtagen med vänsterhanden. Det är där någonstans jag skulle börja att titta. Vad som händer när man släpper handtaget/håller in det. Och se om det går att lista ut något.
Det som händer är att den kärvar när den ska gå tillbaka. Inte på något bestämt ställe utan olika från gång till gång. Men jag lyckades trycka tillbaka den.Fairlane skrev:
Liknande trådar
-
Varför startar inte min Gardena Sileno?
Robotgräsklippare -
Hjälp med att integrera garderob
Byggmaterial & Byggteknik -
Gardena slangvinda som inte inte rullar in ...
Trädgård allmänt -
DeWalt 18 V XR skruvdragare - blir inte klok på sortimentet
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Gardena Sileno Life klipper inte
Robotgräsklippare