Jag skulle vilja bygga en vedbod med hyfsad bra luftgenomströmning, men jag vill helst inte ha det vanliga utseendet med "ribbor" och sikt genom utan jag skulle gärna få den att se mer ut som en vanlig friggebod. En fundering jag har är överlappande brädor med spalt mellan enligt bild.Men jag funderar på om det kommer se klumpigt ut, brädorna kommer ju att "luta mer" än vanlig liggande panel. Det känns även som det blir en del pill att anpassa reglarna (alternativt ha något mellanlägg för att få till distansen.)
Tankar om det eller andra bättre ideér?
Fjällpanel lite glest ditsatt? Fjällpanel monteras ju oftast enligt bilden, är tunn så att det inte ser så tjockt ut.B Bigfoot skrev:Jag skulle vilja bygga en vedbod med hyfsad bra luftgenomströmning, men jag vill helst inte ha det vanliga utseendet med "ribbor" och sikt genom utan jag skulle gärna få den att se mer ut som en vanlig friggebod. En fundering jag har är överlappande brädor med spalt mellan enligt bild.Men jag funderar på om det kommer se klumpigt ut, brädorna kommer ju att "luta mer" än vanlig liggande panel. Det känns även som det blir en del pill att anpassa reglarna (alternativt ha något mellanlägg för att få till distansen.)
[bild]
Förvandringspanel är ju ganska tätt, kommer funka bra till redan torr ved men inte lika bra om avsikten är att torka ved i byggnaden.B Bigfoot skrev:Jag skulle vilja bygga en vedbod med hyfsad bra luftgenomströmning, men jag vill helst inte ha det vanliga utseendet med "ribbor" och sikt genom utan jag skulle gärna få den att se mer ut som en vanlig friggebod. En fundering jag har är överlappande brädor med spalt mellan enligt bild.Men jag funderar på om det kommer se klumpigt ut, brädorna kommer ju att "luta mer" än vanlig liggande panel. Det känns även som det blir en del pill att anpassa reglarna (alternativt ha något mellanlägg för att få till distansen.)
[bild]
Klicka här för att svara