23 822 läst ·
47 svar
24k läst
47 svar
Vedbodar - fula eller fina?
Måste bara berätta om mina föräldrars vedbod, designad av en bekant, som är arkitekt.
Det har ventilationskanaler nertill, dörrar från två håll (så att man ena året fyller på ved från ena hållet, och samtidigt kan ta ved från andra hållet, så att man inte får kvar den gamla veden längst in i boden. ) och små fönster upptill. Har tyvärr ingen bild på den, men kan försöka att skaffa om du vill veta mer. Jag tror att ritningen finns kvar.
Flera personer har stannat och frågat vad huset är för något, och några har gissat på att det är ett bönehus!
Det har ventilationskanaler nertill, dörrar från två håll (så att man ena året fyller på ved från ena hållet, och samtidigt kan ta ved från andra hållet, så att man inte får kvar den gamla veden längst in i boden. ) och små fönster upptill. Har tyvärr ingen bild på den, men kan försöka att skaffa om du vill veta mer. Jag tror att ritningen finns kvar.
Flera personer har stannat och frågat vad huset är för något, och några har gissat på att det är ett bönehus!
Jag ska be pappsen lite snällt, så går han säkert ut och plåtar vedpalatset!
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
håller med kalle dussin varför ska alla vedbodar vara så billiga.
man kan lägga ner 10000tals kronor på en carport men tyyp 1000spänn på vedboden som är en del i uppvärmningen av huset.
mysko...
bilen klarar ju vatten ...om det inte är en Fiat
men inte veden som iaf ska spara en massa svindyr importerad kolel och arabisk olja
ROPEN SKALLA DESIGNAD VEDBOD ÅT ALLA ... GOGOGO heja heja
man kan lägga ner 10000tals kronor på en carport men tyyp 1000spänn på vedboden som är en del i uppvärmningen av huset.
mysko...
bilen klarar ju vatten ...om det inte är en Fiat
men inte veden som iaf ska spara en massa svindyr importerad kolel och arabisk olja
ROPEN SKALLA DESIGNAD VEDBOD ÅT ALLA ... GOGOGO heja heja
Hej Anna_Panna!
Har du pratat med "lilla pappsen" ännu?
Är också väldigt nyfiken på vedboden.
För övrigt håller jag med de andra om att en vedbod absolut bör passa in med hus o övriga byggnader. En sunkig gammal bod blir man ju inte glad åt.
Hur går det för dig K12? Kommit på nåra fler idéer om vedbodar?
Har du pratat med "lilla pappsen" ännu?
För övrigt håller jag med de andra om att en vedbod absolut bör passa in med hus o övriga byggnader. En sunkig gammal bod blir man ju inte glad åt.
Hur går det för dig K12? Kommit på nåra fler idéer om vedbodar?
Sorry för det sena svaret. Jo, jag har pratat med "lilla pappsen".
Han hade visst inte helt lätt att få tag på en digitalkamera.... Men, det han lyckats leta fram är ritningen på boden, så nu ska han "bara" leta reda på en scanner. Jag återkommer!
Han hade visst inte helt lätt att få tag på en digitalkamera.... Men, det han lyckats leta fram är ritningen på boden, så nu ska han "bara" leta reda på en scanner. Jag återkommer!
Det här tog tid. Hoppas att någon fortfarande är intresserad av att se vedboden.
Fortfarande inga "live"-bilder, men däremot inscannad ritning på följande hemsida:
http://groups.msn.com/Annasbilder/shoebox.msnw?albumlist=2
Fortfarande inga "live"-bilder, men däremot inscannad ritning på följande hemsida:
http://groups.msn.com/Annasbilder/shoebox.msnw?albumlist=2
Ojdå... Kan man ändra i någon inställning så att vem som helst kan se sidan? Eller finns det något bättre ställe att lägga upp bilderna på?
Okidoki, mail skickat!
Ojdå, undrar hur jag lyckats skicka så små bilder....
Jag skickar en större variant också!
/Anna
Jag skickar en större variant också!
/Anna