Hejsan,

Jag och sambon tänkte göra ett försök med en vedprocessor. (Stavas det så?)
Funderar på att hyra en, en gång om året och kapa och klyva årets ved på en gång (under en helg eller så).

Men ett par frågor.
Kan man frakta en sådan på en vanlig 750kilo kärra, eller kräver det att de jag lånar den av kör ut den?
Vet ni någonstans jag kan hyra en sådan i göteborgsområdet? Har verkligen letat, men inte hittat något. Kanske för att jag stavar "vedprocessor" fel?
Hur mycket tror ni en helg går på? 2000?

Mvh

Stefan
 
Hej!
Har kollat lite på Blocket där det mesta finns, men inte hittat någon kring Göteborg. :(
Det finns endel till uthyrning men det är lite långt bort...Norrland typ. :o
Stavningen är rätt vad jag kan förtså. De kallas även för vedmaskiner mm.
Priserna är kring 1000 kr per dygn och eftersom det är rejäla doningar så kopplar man dem direkt på bilen och kör i max 30 när polisen är i närheten... :cool: Det finns kanske olika "släp" men ska man åka långt är det nog bättre att ta upp maskinen på ett bilsläp typ. Eller ev köpa en egen processor och hyra ut i sin tur?;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.