Ingår vitvaror i "Veckans fråga" ?
Ni som har svarat (de flesta) under 100', vad har ni valt för kök och hur har ni lyckats hamna så "lågt" (om nu vitvaror ingår ?) ???

Japp!
Kvikkök, inbyggd kyl/ frys/diskmaskin, frihängande fläktkåpa, inbyggd varmluftsugn och keramikhåll, tjock ekbänk.

Ett tips är att just bygga in kylen och frysen, vilket du kan spara 10 papp på. Ser också ganska snyggt ut. Dock blir inbyggd diskmaskin dyrare. Satsa på ett enkelt och billigt kök men kosta på vissa detaljer såsom bänkskiva eller kakel.

mvh
David

Vad menar du med att bygga in kyl och frys (integrerat ?) ? Hur kan det bli 10' billigare ?

Det beror iofs på hur du ser det. Om jag skulle ha synliga vitvaror så skulle jag vara tvungen att satsa på något relativt snyggt. Det behöver du inte om du bygger in dem.

mvh
David

OK, du menar så !
Var du själv ner till Danmark och hämtade, eller fraktar de till Sverige ?
Köpte du något inom bad eller garderob ?

Våra hantverkare varnade här på V-kusten ivrigt för Kvikk-kök. Tydligen så har de ett enormt rykte ( och även i verkligheten) att inte lyckas leverera rätt pryl och i rätt tid av det man beställt i köksväg. Snickaren på Kvikk här på V-kusten hade slutat då han itne längre stod ut med alla kundklagomål trots han inte är skuld till dem. Hu sicken skräckhistoria, hoppas det är bättre på annat håll!

Vidare är visst prisbilden rättså gynnsam p dette kök, hantverkarna påstod att de t o m ligger under i Ikea i pris (sant/osant?) och är ungefär samma standard med.

Vi har inte bestämt ännu vad det blir i vårat kök. Troligtvis snickarfirma då köksfirmorna verkar ha påslag på 50% på 'allt' och de pengarna kan man la lägga på annat. Efter första kvoteringarna på 140 000 på vårat 9 kvm standardkök i normalutförande börjar jag redan på å bli 'less'. Kungsäte rhar iofs inte sagt någe än så dem väntar jag på :D

Hälar ingrid

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.