Vi skall måla om o tapetsera en fondvägg i vårt sovrum.
Men i hörn och mellan snedtaket o väggarna har det blivit veck på microliten hur skall jag göra för att få
bort dessa ?
Tänker mig att där tapeten skall sitta måste väggen vara jämn/rak
Vi är tacksamma om någon har några tips o råd.
Men i hörn och mellan snedtaket o väggarna har det blivit veck på microliten hur skall jag göra för att få
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tänker mig att där tapeten skall sitta måste väggen vara jämn/rak
Vi är tacksamma om någon har några tips o råd.
Hej,
För ett fullgott resultat så är det nog, tyvärr den tråkiga vägen att riva ner, spackla och göra om..
Det kan vara minst sagt grinigt och tidsödande när det är snedtak och alla vinklar kanske inte är helt raka.
För ett fullgott resultat så är det nog, tyvärr den tråkiga vägen att riva ner, spackla och göra om..
Det kan vara minst sagt grinigt och tidsödande när det är snedtak och alla vinklar kanske inte är helt raka.
Det är 15 år sen . Vi hade vattenskada i badrummet o då bilades golvet upp efter det så har väggar o tak rört sig så här .G guggen skrev:
Har man gått över hörnen med microliten så är det inte konstigt att det korvar sig.
Ser dock ej på bilderna hur det är gjort
Skär upp, skär rent. Sätt hörnlister , spackla måla tapetsera
Ser dock ej på bilderna hur det är gjort
Skär upp, skär rent. Sätt hörnlister , spackla måla tapetsera
Kan det inte gå att skära i hörnet, limma fast den lösa väven på väggen för att sedan avsluta med fog i hörnet?
Brukar inte funka, är microliten målad så blir den så styv så brukar inte bli snyggt att försöka foga tillbaka den
Klicka här för att svara