3 065 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Växthus/uterum
Har kollat efter växthus där man även kan få rum så man kan sitta och umgås. Hittade ett på skånska byggvaror, jättefint. 13 kvm m säkerhetsglas. Försäljaren gjorde väkdigt bra reklam för det. Stod jättetjusigt på en mur men priset är 53 000 kr utan mur.
Såg ett likadant på outl1 för knappt 30 000 kr.
Är det värt 23 000 kr extra för ett "märkes" växthus? Kan man köpa det för 30 000 kr och förstärka upp det för 5000 kr. Och ändå sparas många 1000-lappar. Eller är man dumsnäl då?
Tacksam för råd
Såg ett likadant på outl1 för knappt 30 000 kr.
Är det värt 23 000 kr extra för ett "märkes" växthus? Kan man köpa det för 30 000 kr och förstärka upp det för 5000 kr. Och ändå sparas många 1000-lappar. Eller är man dumsnäl då?
Tacksam för råd
Akta dig för outl1 som pesten, de är inte roliga att ha att göra med om något krånglar.
Vi byggde ett Williab-växthus på mur förra året, Kändes bättre kvalitet än skånska byggvarors och dessutom billigare om man tajmar in deras 10-20% rabatter de kör med titt som tätt under vår och höst.
Ta med i beräkningen att markarbete och annat runt omkring med ett växthus på mur kostar i princip lika mycket som växthuset.
Vi byggde ett Williab-växthus på mur förra året, Kändes bättre kvalitet än skånska byggvarors och dessutom billigare om man tajmar in deras 10-20% rabatter de kör med titt som tätt under vår och höst.
Ta med i beräkningen att markarbete och annat runt omkring med ett växthus på mur kostar i princip lika mycket som växthuset.
Har tittat på hemfint.se som har bra men priser men vet inte hur dom är som företag.
Någon som har erfarenhet av dom?
https://www.hemfint.se/fristaende-vaxthus
Någon som har erfarenhet av dom?
https://www.hemfint.se/fristaende-vaxthus
K kickis2 skrev:Har kollat efter växthus där man även kan få rum så man kan sitta och umgås. Hittade ett på skånska byggvaror, jättefint. 13 kvm m säkerhetsglas. Försäljaren gjorde väkdigt bra reklam för det. Stod jättetjusigt på en mur men priset är 53 000 kr utan mur.
Såg ett likadant på outl1 för knappt 30 000 kr.
Är det värt 23 000 kr extra för ett "märkes" växthus? Kan man köpa det för 30 000 kr och förstärka upp det för 5000 kr. Och ändå sparas många 1000-lappar. Eller är man dumsnäl då?
Tacksam för råd
Köpte ett Willab växthus förra året, monterade, anvisningarna är inte bra alls, måste jag säga, men med lite funderade och Youtube så gick det =) Numera kan man söka hjälpen på detta eminenta forumet då jag gått igenom det !
Där emot så fungerar deras eftermarknad perfekt, råkade dra ett glas och dom var direkt supervilliga hjälpa till.
Mitt växt hus var 14,3 vill jag minnas och betalade inte 53"
Upplever kvaliten materialet och på konstruktionen som väldigt bra.
Klicka här för att svara