Hej

Någon härinne som har någon erfarenhet av SAJ växelriktare ?
Är det bra grejer ?

/M
 
M mortimer skrev:
Hej

Någon härinne som har någon erfarenhet av SAJ växelriktare ?
Är det bra grejer ?

/M
C-klass skulle jag säga. Ungefär i nivå med ex Solax och Goodwe, snäppet under ex Sungrow och Growatt. Två snäpp under ex Huawei, Fronius och SMA.
 
  • Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Någon som har dessa installerade och har hunnit få någon erfarenhet av de ?
 
Om en leverantör erbjuder både SAJ och Sungrow, vilken bör man välja ?
 
M mortimer skrev:
Om en leverantör erbjuder både SAJ och Sungrow, vilken bör man välja ?
en annan leverantör
 
M MagicFingers skrev:
en annan leverantör
Vad är det egentligen som gör de så "dåliga" ? För mig är det mest att de är okända och finns varumärken mer kända och troligen mer beprövade.
 
M mortimer skrev:
Vad är det egentligen som gör de så "dåliga" ? För mig är det mest att de är okända och finns varumärken mer kända och troligen mer beprövade.
Du verkar övertygad så då är det väl inget att tveka över?

Skriv gärna en recension här när du haft den ett tag.
 
R Robert-san01 skrev:
Du verkar övertygad så då är det väl inget att tveka över?

Skriv gärna en recension här när du haft den ett tag.
Nej, jag är inte övertygad... tvärtom. Det är anledningen till jag skriver här. Vill ha input från er som kan detta med VR i detalj och har erfarenhet av denna.
 
M mortimer skrev:
Nej, jag är inte övertygad... tvärtom. Det är anledningen till jag skriver här. Vill ha input från er som kan detta med VR i detalj och har erfarenhet av denna.
om jag tror rätt så har du läst igenom ditt avtal med installatören?

"-Internetanslutning till växelriktare; Tillgång till anläggningen till webbportal ingår förutsatt att en väl fungerande internetanslutning finns vid växelriktaren. Kund ansvarar för att det finns internetabonnemang med framdragen nätverkskabel eller en tillräckligt stark Wifi-signal (4–5 staplar) som stadigt når fram till växelriktaren inför installation. Alternativ lösning med separat SIM-kort mot abonnemangskostnad finnes. SIM-kort eller abonnemangskostad står inte n.n AB för. Inför installation krävs att all internetanslutning är förberedd och att lösenord till ditt Wifi-nätverk finns tillgängligt för elektrikern. Om lösenord inte finns tillgängligt eller om täckningen inte är tillräckligt god för att elektrikern ska kunna slutföra installationen och därmed kräver ett extra besök kommer denna kostnad att debiteras direkt till kund. Förberedelser, genomförande av installation samt hantering av anläggningen efter avslutad installation får aldrig göras av kund utan endast hanteras av elektriker eller N.N AB. I de fall där kunden agerar på eget bevåg (skapar konto, försöker installera, ändrar något i appen eller på utrustningen etc.) kan handläggningstiden för serviceärendet komma att förlängas och samtliga kostnader för hantering av ärendet, felsökning och korrigering att debiteras direkt till kund."
 
Redigerat:
M MagicFingers skrev:
om jag tror rätt så har du läst igenom ditt avtal med installatören?

"-Internetanslutning till växelriktare; Tillgång till anläggningen till webbportal ingår förutsatt att en väl fungerande internetanslutning finns vid växelriktaren. Kund ansvarar för att det finns internetabonnemang med framdragen nätverkskabel eller en tillräckligt stark Wifi-signal (4–5 staplar) som stadigt når fram till växelriktaren inför installation. Alternativ lösning med separat SIM-kort mot abonnemangskostnad finnes. SIM-kort eller abonnemangskostad står inte n.n AB för. Inför installation krävs att all internetanslutning är förberedd och att lösenord till ditt Wifi-nätverk finns tillgängligt för elektrikern. Om lösenord inte finns tillgängligt eller om täckningen inte är tillräckligt god för att elektrikern ska kunna slutföra installationen och därmed kräver ett extra besök kommer denna kostnad att debiteras direkt till kund. Förberedelser, genomförande av installation samt hantering av anläggningen efter avslutad installation får aldrig göras av kund utan endast hanteras av elektriker eller N.N AB. I de fall där kunden agerar på eget bevåg (skapar konto, försöker installera, ändrar något i appen eller på utrustningen etc.) kan handläggningstiden för serviceärendet komma att förlängas och samtliga kostnader för hantering av ärendet, felsökning och korrigering att debiteras direkt till kund."
Jag är inte med, är det avgörande för kvalitén på SAJ ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.