20 275 läst ·
67 svar
20k läst
67 svar
Vattnet kommer tillbaka upp i diskhon, kan problemet vara större än jag tror?
Nu tror jag att du överdriver. Med tanke på att det enbart verkar vara stopp i köket, så är inte detta något stort stopp. Vidare så har ju ytterst små saker gjorts hittills, för att försöks lösa stoppet. Lite fler försök bör nog göras, innan man påkallar något så dyrbart.electroluxaren skrev:
Först och främst måste ju O-ringen bytas. Sen bör TS prova att köra med en vanlig "sugpropp". Fungerar inte det, så bör han ta bort vattenlås och flexröret. Sen försöka få ner ett rensband. Stora mängder mycket hett vatten kan även få stoppet att lossna.
Kaustiksoda fungerar enbart om det är ett "ganska bra flöde". Rinner det för långsamt så bildas det stenar/kristaller som sätter igen stoppet ännu mer.
söndag? kyrkan?A AG A skrev:Nu tror jag att du överdriver. Med tanke på att det enbart verkar vara stopp i köket, så är inte detta något stort stopp. Vidare så har ju ytterst små saker gjorts hittills, för att försöks lösa stoppet. Lite fler försök bör nog göras, innan man påkallar något så dyrbart.
Först och främst måste ju O-ringen bytas. Sen bör TS prova att köra med en vanlig "sugpropp". Fungerar inte det, så bör han ta bort vattenlås och flexröret. Sen försöka få ner ett rensband. Stora mängder mycket hett vatten kan även få stoppet att lossna.
Kaustiksoda fungerar enbart om det är ett "ganska bra flöde". Rinner det för långsamt så bildas det stenar/kristaller som sätter igen stoppet ännu mer.
Håller jag på med sånt här?
ser jag detta varje dag?
så många frågor men inget troende
Lite uppdatering
Jag har nu skruvat loss alltihop och rensat riktigt ordentligt. Men nu är problemet nästan värre än innan. Vattnet rinner inte ut ordentligt. Jag förstår verkligen inte vad det kan bero på. Om jag häller av, låt säga någon liter i diskhon är det som att det inte tar sig vidare från vattenlåset (även fast jag rensat det ordentligt). Vad kan det bero på?
Jag har nu skruvat loss alltihop och rensat riktigt ordentligt. Men nu är problemet nästan värre än innan. Vattnet rinner inte ut ordentligt. Jag förstår verkligen inte vad det kan bero på. Om jag häller av, låt säga någon liter i diskhon är det som att det inte tar sig vidare från vattenlåset (även fast jag rensat det ordentligt). Vad kan det bero på?
Redan i inlägg nr 2 har du ditt svar. Stoppet ligger efter vattenlåset, längre ner i systemet.MattiasXi skrev:
Lite uppdatering
Nej det är inte det som är problemet. För när jag tar av röret under vattenlåset eller vad jag ska säga då kan jag med lätthet hälla ner det genom att vinkla röret mera. Men sen när jag sätter fast det igen så är problemet tillbaka. Det är som att vattnet inte tar sig upp för kröken eller vad man ska säga. Vad kan det bero på? Kan det ha att göra med att det inte är tillräckligt tätt numera?B BSOD skrev:
Det är ju inte raketforskning, antingen har du rensat de rören som är synliga för dåligt, men om du har rensat dem och är säker på att de är ok så är stoppet längre ner.MattiasXi skrev:
Nej det är inte det som är problemet. För när jag tar av röret under vattenlåset eller vad jag ska säga då kan jag med lätthet hälla ner det genom att vinkla röret mera. Men sen när jag sätter fast det igen så är problemet tillbaka. Det är som att vattnet inte tar sig upp för kröken eller vad man ska säga. Vad kan det bero på? Kan det ha att göra med att det inte är tillräckligt tätt numera?
Från det rödmarkerade och nere vid slutet på röret kunde jag ta loss. Så har jag rensat med hård stråle från båda hållen riktigt ordentligt.A AG A skrev:
Men åh andra sidan kan jag ju inte säga att det inte går att få loss innan jag prövat riktigt ordentligt. Kändes dock som att jag skulle ha sönder den när jag prövade förut
Får inte ihop vad du rensat av alla inläggen. Har du haft loss delarna som går från vardera diskho?