12 777 läst ·
34 svar
13k läst
34 svar
Vattenvärmda handdukstorkar i BRF problem?
Liten fundering till er som kan, låter man inte trycket ligga på hela tiden, även om värmen stängs av under sommarhalvåret borde det vara svårt att installera en handukstork på ett trycksatt system ?
dvs underförstått så borde förra ägaren ha haft något typ av medgivade ?
/R
dvs underförstått så borde förra ägaren ha haft något typ av medgivade ?
/R
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Det går att frysa proppar på lämplig plats och ansluta på ett driftsatt system, så det är inte omöjligt. Jag har själv bytt ut ett gammalt risigt element mot en handdukstork med ny rördragning i en BR. Det var dock inkopplat på ett sådant sätt att det inte påverkade helheten när jag bytte.klypert skrev:
Det finns som Johan säger sätt att göra det genom frysning, eller genom att leta upp närmsta avstägningsventil från radiatorn sett.
Kan vara på en stigarledning från källaren, eller på sticket från huvudstammen i din lgh. Du kan ju förebyggande kolla om du kan hitta ventiler för det. Gör du det inte så är väl risken för att någon mer central person varet inblandad högre.
Kan vara på en stigarledning från källaren, eller på sticket från huvudstammen i din lgh. Du kan ju förebyggande kolla om du kan hitta ventiler för det. Gör du det inte så är väl risken för att någon mer central person varet inblandad högre.
Dags för lite sen återkoppling då detta ämne var inte uppklarat förrän för någon månad sedan.
Det har nu skett besiktning av samtliga lägenheter (el/vvs/brandskydd/etc) och då godkändes handdukstorkarna efter att besiktningsmannen konstaterat att de var korrekt inkopplade och inte orsakade föreningen problem.
Nu har samma person minnesluckor i ett helt annat ärende som gör att jag tror att det fanns ett godkännande från början....
Det har nu skett besiktning av samtliga lägenheter (el/vvs/brandskydd/etc) och då godkändes handdukstorkarna efter att besiktningsmannen konstaterat att de var korrekt inkopplade och inte orsakade föreningen problem.
Nu har samma person minnesluckor i ett helt annat ärende som gör att jag tror att det fanns ett godkännande från början....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden