Nyfniken Nyfniken skrev:
Med tryck? Du har nog inte samma modell som jag...
Var det inte sprutet som var problemet? Annars finns det ju ingen fråga till forumet?

Scouten skrev:
Om du är orolig, ha munstycket på slangen öppen när du stänger kranen, så händer det inte.

Jag brukar avsluta min vattning så, med munstycket liggandes i en buske.
Självklart, så gör väl alla?

S seniorkonsult skrev:
Var det inte sprutet som var problemet? Annars finns det ju ingen fråga till forumet?
Det lilla vatten som kommer ut när jag stänger kranen kommer inte med något större tryck mot fasaden nej. Det sprutar i ett plan parallellt med fasaden.

Vid tillfälle ska jag titta på mina föräldrars hus, 40 år gammalt med frekvent vattnande och lång takfot, om det går att se någon skillnad på fasaden runt vattenutkastaren.

• Gilla
freddan83
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det lilla vatten som kommer ut när jag stänger kranen kommer inte med något större tryck mot fasaden nej. Det sprutar i ett plan parallellt med fasaden.

Vid tillfälle ska jag titta på mina föräldrars hus, 40 år gammalt med frekvent vattnande och lång takfot, om det går att se någon skillnad på fasaden runt vattenutkastaren.
Du tycks ha dåligt tryck. Ursäkta. Min sprutar hårt mot fasaden och när det gäller puts är det direkt skadligt! Räcker med en riktig frostnatt efter.

S seniorkonsult skrev:
Jag vet. Funkar inte om du inte vill vänta 1-2 minuter! Så trycket går ur.
Inte tar det 1-2 min, det räcker ju med några sekunder för att minimera trycket så det inte sprutar bakåt. Sedan kan det ju vara något fel med din utkastare som orsakar problemen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.