T tergo skrev:
den skall bara dras av från spindeln
Alltså det är totalt omöjligt
Det enda som är märkt på själva utkastet är VA och jag läste i nån annan tråd här att det skulle kunna tyda på Gustavsberg så jag forskade lite i det men verkar svårt att hitta rätt reservdel där.

VA kan betyda vårgårda som ingår med gustavsberg ,så reservdelar får man leta efter hos gustavsberg

L linuseinar skrev:
Alltså det är totalt omöjligt
då får man tillgripa våld
håll spindeln och slå lite på baksidan av käglan med tex kanten på ett stämjärn

Följde guiden och kontrollerade att spindeln var tillräckligt lång, att o-ringen var hel o.s.v. och allt ser bra ut. Köpte en ny krandel som jag fick tips om men fortfarande samma problem. Har testat att dra vattnet på max som en del tipsade om men det hjälper inte. Håller på och sliter mig i håret, vad sjutton kan felet vara?!!

Hej,
Har samma problem med vattenutkastaren som du hade för några år sedan. Fick du någon ordning på detta?

I Iho skrev:
Hej,
Har samma problem med vattenutkastaren som du hade för några år sedan. Fick du någon ordning på detta?
Hejsan! Det gick inte att fixa den så det slutade med att jag fick köpa en ny vattenutkastare och ta hit en vvsare som bytte. Köpte den för 399 kr och det gick snabbt att byta så betalade inte så mycket för installationen. Hoppas det löser sig för dig också!

Bergsuven Bergsuven skrev:
Hejsan! Det gick inte att fixa den så det slutade med att jag fick köpa en ny vattenutkastare och ta hit en vvsare som bytte. Köpte den för 399 kr och det gick snabbt att byta så betalade inte så mycket för installationen. Hoppas det löser sig för dig också!
Tack för snabbt svar! 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.