4 834 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Vattenskador och fukt i uterummet hjälp!
Ja jag förstårBernieberg skrev:
Som tröst kan jag säga att har man hängt på forumet ett tag och läst om hur det är att driva dolda fel så verkar det bökigare än att ordna upp ditt problem
Inte heller villaförsäkringen brukar vara behjälplig när det handlar om vatten uppefrån.
Om virket inte är ruttet så behöver du inte byta. Men det behöver torka ut ordentligt innan du bygger igen. Värme hjälper och en fläkt gör det ännu bättre. Kan vara idé att köpa en fuktmätare för någon hundring så du kan se när det är OK. Vet inte acceptabel fulktkvot i träet men det vet säkert nån annan eller google.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Undersök virket med en kniv som du trycker in med spetsen, den ska bara tränga in någon millimeter.
Fråga på bara, det är det forumet är till för!
När du ska förbättra konstruktionen är mitt tips att ta hjälp av en plåtslagare för att få ett perfekt beslag som täcker väl, är tätt och ser trevligt ut. Med en massa småplåtar och tätmassor riskerar du att sluta med något som inte är mycket bättre idag och som inte håller över tid.
När du ska förbättra konstruktionen är mitt tips att ta hjälp av en plåtslagare för att få ett perfekt beslag som täcker väl, är tätt och ser trevligt ut. Med en massa småplåtar och tätmassor riskerar du att sluta med något som inte är mycket bättre idag och som inte håller över tid.
okej, jag kommer undersöka det och utesluta vad som är nödvändigt att göra jag kommer förmodligen efter vad jag har sett och gjort att eventuellt byta ut vissa delar, eftersom jag redan vet att träet är så pass mjukt att jag fått av bitar av den bärande delen som man kan se på bilderna och jag kommer att ta in en plåtslagare som kommer att titta på det och förhoppningsvis täcka det som behövs!Bernieberg skrev:
Undersök virket med en kniv som du trycker in med spetsen, den ska bara tränga in någon millimeter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden