6 107 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Vattenrör till diskbänken, hur högt över golvet?
Det stämmer att kallvatten ska vara till höger.
Vad jag vet så finns ingen standard men det vore ju fint om rören kunde nå ända upp till blandarens rör så du slipper förlänga senare, kan du inte göra dem onödigt långa (c:a 80cm) för att sedan kapa när du monterar blandaren?
Vad jag vet så finns ingen standard men det vore ju fint om rören kunde nå ända upp till blandarens rör så du slipper förlänga senare, kan du inte göra dem onödigt långa (c:a 80cm) för att sedan kapa när du monterar blandaren?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Låter som nybygge eller stor renovering så har du inte möjlighet att låta rören komma ut genom väggen så kan man lägga matta på golvet och få vattentätt (som det är krav på i badrum). Tänkte bara.
Protte
Protte
Klicka här för att svara