Hej! Vi har ett lite krisartat problem med vår vattentillförsel... Vi har en grävd brunn och har nu under hörsten haft klent med vatten. För några dagar sedan tömde vi brunnen i samband med flitig användning av tvättmaskinen. När vattennivån stigit efter något dygn satte pumpen igång (har en såndär flytmupp på pumpen så att den stänger av sig automatiskt när vattennivån blir för låg) och så långt allt väl. Problemet är att inget vatten når hydropressen. Pumpen går och går men vattnet uteblir. Vad kan ha hänt!? Jag har stängt av och satt på pumpen via huvudströmbrytaren, provat att öppna alla kranar och... inget. :'(

Jag vore mycket tacksam för tips och råd.

går det att fylla slangen & pumpen med vaten, så den slipper pumpa luft?

Jo, det borde gå att mecka loss slangen från hydropressen och fylla på därifrån... Kan dock inte prova med en gång eftersom jag måste fixa fram vatten att fylla på med först. Jag kanske skulle länsa förrådet på mineralvatten med citronsmak. ;D Skämt åsido, det är ett jättebra tips som jag ska prova det första jag gör i morgon. Tack!

Det sitter nog en skruv på sugsidan av pumpen. Fyll på vatten där. I min pump går det åt c:a 2 liter. Fins det bara vatten där så kan pumpen suga ur luften i salngen.

Det hela löste sig genom att vi tog upp pumpen och luftade den. Nu fungerar den igen, tack för all hjälp. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.