Bredvid diskmaskinen har vi djupa lådor för tallrikar så det är oerhört bekvämt att flytta tallrikar från diskmaskinen till förvaring.
Det låter mycket smidigt, något att tänka på när det är dags för kök nummer 2 i nästa lägenhet eller hus.
 
Paul-Staffanstorp
AndersS skrev:
Diskmaskinen brukar inte skjutas in så den står direkt mot väggen, utan man linjerar den med skåpstomme. Tror att tanken är att man ska få plats med avloppslangen bakom den. Har du kollat det?
Det har ju helt och hållet att göra med hur djupa skåpsstommar man har.

Många köksleverantörer kör idag med 565mm djupa stommar och då är det precis att diskmaskinen får plats om den är längst in.
Slangarna ska aldrig ligga bakom maskinen utan bakom/ner där maskinen inte heller är lika djup just av denna anledningen.
Dock är där då inte plats till andra rördragningar heller.


SPASM:
Lösningen med dubbla lager gips är ett vettigt alternativ om man ska ha vanliga bänkskivor, men som jag förstår dig ska du ha grantit och då kan du lika gärna få den tillverkad lite djupare så du slipper sådana lösningar.
Skulle jag ha granit hade jag t.o.m valt att flytta ut bänkskåpen upp till 100mm från väggen för att få en bättre arbetsyta.
De lilla merkostnaden på bänkskivor är försumbar i sammanhanget och man har alltid glädje av djupare bänkskiva än standard.
 
SPASM:
Lösningen med dubbla lager gips är ett vettigt alternativ om man ska ha vanliga bänkskivor, men som jag förstår dig ska du ha grantit och då kan du lika gärna få den tillverkad lite djupare så du slipper sådana lösningar.
Skulle jag ha granit hade jag t.o.m valt att flytta ut bänkskåpen upp till 100mm från väggen för att få en bättre arbetsyta.
De lilla merkostnaden på bänkskivor är försumbar i sammanhanget och man har alltid glädje av djupare bänkskiva än standard.
Hej. Jag ringde firman som med största säkerthet ska leverera min skiva, det va ingen merkostnad för djupare skiva.
 
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
spasm skrev:
Hej. Jag ringde firman som med största säkerthet ska leverera min skiva, det va ingen merkostnad för djupare skiva.
Då hade jag garanterat övervägt 700mm djup skiva om det är möjligt... :cool:
 
Då ser det ut som om det ordnar sig till det bästa med en riktigt bra lösning, ett snyggt kök och du slipper dra om ledningarna ! :)

Ser fram emot bilder på det färdiga köket ! :D

/K
 
modx.jpg

Hellre såhär än att pilla på vattenrören.. Arbetet har stannat upp då min slagborr ( biltema = pickborr ) inte klarar min betong.. Med lite tur så kanske någon regel kommer upp imorgon men mitt köksbygge går sakta precis som jag räknat med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.