5 333 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Vattenledningar i vägen, dra om?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det har ju helt och hållet att göra med hur djupa skåpsstommar man har.AndersS skrev:
Många köksleverantörer kör idag med 565mm djupa stommar och då är det precis att diskmaskinen får plats om den är längst in.
Slangarna ska aldrig ligga bakom maskinen utan bakom/ner där maskinen inte heller är lika djup just av denna anledningen.
Dock är där då inte plats till andra rördragningar heller.
SPASM:
Lösningen med dubbla lager gips är ett vettigt alternativ om man ska ha vanliga bänkskivor, men som jag förstår dig ska du ha grantit och då kan du lika gärna få den tillverkad lite djupare så du slipper sådana lösningar.
Skulle jag ha granit hade jag t.o.m valt att flytta ut bänkskåpen upp till 100mm från väggen för att få en bättre arbetsyta.
De lilla merkostnaden på bänkskivor är försumbar i sammanhanget och man har alltid glädje av djupare bänkskiva än standard.
Hej. Jag ringde firman som med största säkerthet ska leverera min skiva, det va ingen merkostnad för djupare skiva.SPASM:
Lösningen med dubbla lager gips är ett vettigt alternativ om man ska ha vanliga bänkskivor, men som jag förstår dig ska du ha grantit och då kan du lika gärna få den tillverkad lite djupare så du slipper sådana lösningar.
Skulle jag ha granit hade jag t.o.m valt att flytta ut bänkskåpen upp till 100mm från väggen för att få en bättre arbetsyta.
De lilla merkostnaden på bänkskivor är försumbar i sammanhanget och man har alltid glädje av djupare bänkskiva än standard.
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Då ser det ut som om det ordnar sig till det bästa med en riktigt bra lösning, ett snyggt kök och du slipper dra om ledningarna ! 
Ser fram emot bilder på det färdiga köket !
/K
Ser fram emot bilder på det färdiga köket !
/K

Hellre såhär än att pilla på vattenrören.. Arbetet har stannat upp då min slagborr ( biltema = pickborr ) inte klarar min betong.. Med lite tur så kanske någon regel kommer upp imorgon men mitt köksbygge går sakta precis som jag räknat med.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden