S skruttset #1 Medlem · 6 inlägg 18 maj 2006 15:52 skruttset Medlem 6 inlägg 18 maj 2006 15:52 #1 Hej, jag undrar hur man kan dra in en vattenledning in i fritidshus från brunn när tomten till största delen är berg, det finns nog ingenstans att gräva ner den. Hur gör man då?
Hej, jag undrar hur man kan dra in en vattenledning in i fritidshus från brunn när tomten till största delen är berg, det finns nog ingenstans att gräva ner den. Hur gör man då?
MathiasS #2 Medlem · Stockholm · 37 394 inlägg 18 maj 2006 17:24 MathiasS Medlem Stockholm 37 394 inlägg 18 maj 2006 17:24 #2 Man lägger slangen på marken och drar i en värmekabel?
Fotografen #3 Hobbyelektriker · E · 15 368 inlägg 18 maj 2006 18:50 Fotografen Hobbyelektriker E 15 368 inlägg 18 maj 2006 18:50 #3 MathiasS skrev: Man lägger slangen på marken och drar i en värmekabel? Använder du inte kåken på vintern behöver du ingen värmekabel heller, se till att tömma allt av metall på vatten på höstkanten bara!
MathiasS skrev: Man lägger slangen på marken och drar i en värmekabel? Använder du inte kåken på vintern behöver du ingen värmekabel heller, se till att tömma allt av metall på vatten på höstkanten bara!
S skruttset #4 Medlem · 6 inlägg 19 maj 2006 10:30 skruttset Medlem 6 inlägg 19 maj 2006 10:30 #4 Hej jo tanken är att man ska kunna bo där året runt. :-?
Z zingo #5 Medlem · 1 362 inlägg 19 maj 2006 12:53 zingo Medlem 1 362 inlägg 19 maj 2006 12:53 #5 Då blir det nog värmekabel.
tussee #6 Självbyggare · Avesta · 508 inlägg 23 maj 2006 06:13 tussee Självbyggare Avesta 508 inlägg 23 maj 2006 06:13 #6 Klamra slangen direkt på berget och lägg på isolering/jord så kan du klara dig på värmen från berget.
Klamra slangen direkt på berget och lägg på isolering/jord så kan du klara dig på värmen från berget.