Vattenlåset i köksskåpet hoppade av!? Som tur va skedde ingen olycka. Tur jag satte plast under, men frågan är hur det ens är möjligt? Diskmaskinens ventil slår förvisso lite ibland men inte så pass väl? Den hade alltså hoppat av från gängan. Hur ska jag förhindra att det händer igen, nytt vattenlås? Se bild nedan
Inte svar på din fråga, men jag fick tipset av Anticimex att fästa slangen till diskmaskinen vid närmaste rör med hjälp av buntband, just för att det inte ska stå och slå. Kanske ska göra det sen när du får ordning på ditt dilemma.L Lundampere skrev:Vattenlåset i köksskåpet hoppade av!? Som tur va skedde ingen olycka. Tur jag satte plast under, men frågan är hur det ens är möjligt? Diskmaskinens ventil slår förvisso lite ibland men inte så pass väl? Den hade alltså hoppat av från gängan. Hur ska jag förhindra att det händer igen, nytt vattenlås? Se bild nedan
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi hade något liknande. Rören hoppade inte isär, men jag var rädd att de skulle glida isär.
Så jag gjorde så här, vilket har funkat bra i många år. Dvs band ihop och säkrade det med ett litet snöre:
//Gammal sjöscout i patrullen Hajen
Så jag gjorde så här, vilket har funkat bra i många år. Dvs band ihop och säkrade det med ett litet snöre:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
//Gammal sjöscout i patrullen Hajen
Snyggt! Kunde inte surra den så fint men fäste vattenlåset med spikband i väggen (tur man satte osb bakom gipset!) Diskmaskinslangen sitter fast med spikband sen tidigare men tack ändå för tipset! 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara