Nytt Prevex vattenlås installerat enligt instruktion. Ingen skit någonstans i rören. Ändå rinner inte vattnet ner ordentligt. Det känns som ett övertryck och om jag lirkar på slangen nere vid golv så rinner vattnet ner med ett sugande ljud.
Inget avlopp i resten av huset krånglar.
Detta vattenlås fungerade i två veckor utan problem.
Inget avlopp i resten av huset krånglar.
Detta vattenlås fungerade i två veckor utan problem.
Jag lirkar eller drar lite upp och ner på slangen precis vid anslutningen i golvet. Antar att gummipackningen rör sig lite då och släpper in luft för då hörs det hur vattnet rinner ner och ett sugande ljud hörs.Demmpa skrev:
Definitivt nåt slags över/undertryck. Vattnet rinner så fort jag bara trycker lite på slangen längst ner. Då uppstår ljudet också som låter som ett sug.
Som sagt. Allt funkade innan, efter installation av nytt Prevex. Resten av huset kommer till samma stam och allt rinner utan problem förutom just i kökets nya vattenlås. ??
Som sagt. Allt funkade innan, efter installation av nytt Prevex. Resten av huset kommer till samma stam och allt rinner utan problem förutom just i kökets nya vattenlås. ??
Det ska vara antingen den biten du skriver eller slangen direkt med en gummipackning vilket är det jag har.M _Mannen skrev:
Klicka här för att svara