Hej! Har försökt få bort vattenlåset så jag kan rengöra det men får inte bort det? Går det inte på sånna här gamla?

• Gammalt vattenlås med smuts och avlagringar syns i ett avlopp med ett galler ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser mera ut som ett gammalt i gjutjärn, du ser pluggen med ett skruvmejselspåt i. Det är rensplugg som det kallas och någon har kanske tagit bort metallpuggen som normalt sitter där. Bort med den, ta det lite försiktigt, sitter den hårt så delar den sig på mitten, vicka lite fram och tillbaka med en stor mejlsel så kan den lossna. Sen spola med slang i hålet och rensa innifrån själva låset med kanske plasthanske på.

J jonaserik skrev:
Ser mera ut som ett gammalt i gjutjärn, du ser pluggen med ett skruvmejselspåt i. Det är rensplugg som det kallas och någon har kansk tagit metallpuggen som normalt sitter där. Bort med den, ta det lite försiktigt, sitter den hårt så delar den sig på mitten, vicka lite fram och tillbaka med en stor mejlsel så kan den lossna. Sen spola med slang i hålet och rensa innifrån själva låset med kanske plasthanske på.
Okej, nejdå det är plast och den går bort lätt, tack för tipset då vet jag hur jag går tillväga😀

Krilleman
S Simonjohansson20 skrev:
Okej, nejdå det är plast och den går bort lätt, tack för tipset då vet jag hur jag går tillväga
Jag skulle tro det är en gammal IDO Secur.

Bild av en golvbrunn IDO Secur med sidoutlopp, inklusive teknisk specifikation och illustration av brunnens användningsområden och mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.