Jag tänkte kakla in ett badkar, där avloppet ska anslutas direkt till stammen (dvs ingen golvbrunn under). Jag behöver alltså ett vattenlås under badkaret. För att slippa göra anordningar (löstagbar front el dyl) för att kunna komma åt vattenlåset underifrån för underhåll (rensning) så funderar jag på vad det finns alternativ. Jag hittade t ex detta vattenlås som sägs vara "självrensande", nån som har några erfarenheter av detta?

http://www.dinvvsbutik.se/vattenlas-40mm-sjalvrensande-fulloppningslas-p-9916570.html

Eller finns det nån variant som kan monteras direkt under avloppet på ett standardbadkar och rensas ovanifrån?

/007

Jag har ingen erfarenhet av denna prod, men är konservativt skeptiskt till nya revolutionerande produkter ;-)
(inget rensbehov o ingen lukt, låter för bra för att vara sant, o då är det ofta inte sant ;-)
Jag hade inte vågat bygga in utan möjlighet till access.

Normalfallet är väl att man ändå måste ha god ventilation till inbyggda badkar (för att garantin ska gälla)
o att lägga en vanlig golvbrunn precis innanför ventilationsgallret löser väl ditt problem. (eller som i mitt
fall brunnslock precis i kanten av ventilationsgallret)
Tänk också på att ev reperationer o garantiåtagande inte täcker rivning o åsterställande av inbyggning,
(så gör den lätt demonterbar av den anledningen).

Mats

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.