God afton, en viss person har fått ett vattenläkage i sitt garage. Tydligen en gammal lagning i kopparröret som sprungit läck med 2cm vatten över hela garaget som resultat.
Försäkringsbolaget har varit ute och dokumenterat, snickare sågat upp längs med gipsväggen i halva garaget och nu står där värmefläktar på för fullt. Än så länge allt väl.
Men vad kan man räkna med för efterspel? Ett gammalt garage så blir ju knappast några nya väggar. Samtidigt finns det planer på att bygga om i garaget och ändra planlösning något.
Brukar de betala ut en summa som ungefär täcker att åtgärda det som skadats själv? Ska man ta upp funderingar på renovering osv? Något annat man kan tänka på?