Vi köpte ett hus med grävd brunn ca 4m djup, när vi flyttade in så smakade vattnet lite unket men det har blivit mkt bättre.
Dock så blir en del vita plastsaker gröna.
Det sitter en massa gamla kopparrör från 60-talet i huset och dom är inte sköra det borde dom väl vara om det är tex järn i vattnet.
Är det någon som har erfarenheter av detta?
Jag får visserligen ändå skicka vattnet på analys tror jag men det kostar ju nästan 1000kr och enda defekten vi märkt är grönutfällning.
 
Den gröna färgen är dina kopparrör som du spolar ner i avloppet.

Gör en vattenanalys, du har säkert lågt ph-värde.


 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.