Nu uppgraderar jag plåttakets vattenkupor - trattarna - och stuprör.
Tidigare ägare har fäst vattenkuporna med ståltråd. Det känns hemmapulat. Behövs det och ska det vara så eller räcker det med att stupröret sitter i sina tre väggfästen?
Den gamla lösningen:
Tidigare ägare har fäst vattenkuporna med ståltråd. Det känns hemmapulat. Behövs det och ska det vara så eller räcker det med att stupröret sitter i sina tre väggfästen?
Den gamla lösningen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Det ska vara rostfri tråd om man ska vara petig... Man brukar även klippa upp tratten lite så den går upp i utloppet lite
Tråden är för att hålla upp tratten, den blir tung när den är full med is..
Tråden är för att hålla upp tratten, den blir tung när den är full med is..
Eländes att jag klippte bort tråden då. Kändes så hemmapulat.plåtrickard skrev:
Funkar 1,5 eller 2 mm rostfri tråd?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Funkar apsolut
Klicka här för att svara