Claes Sörmland
Nu uppgraderar jag plåttakets vattenkupor - trattarna - och stuprör.

Tidigare ägare har fäst vattenkuporna med ståltråd. Det känns hemmapulat. Behövs det och ska det vara så eller räcker det med att stupröret sitter i sina tre väggfästen?

Den gamla lösningen:

Slitet grönt plåttak med vattenkupor och stuprör fastsatta med ståltråd mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Det ska vara rostfri tråd om man ska vara petig... Man brukar även klippa upp tratten lite så den går upp i utloppet lite
Tråden är för att hålla upp tratten, den blir tung när den är full med is..
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
plåtrickard plåtrickard skrev:
Det ska vara rostfri tråd om man ska vara petig... Man brukar även klippa upp tratten lite så den går upp i utloppet lite
Tråden är för att hålla upp tratten, den blir tung när den är full med is..
Eländes att jag klippte bort tråden då. Kändes så hemmapulat.

Funkar 1,5 eller 2 mm rostfri tråd?
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Funkar apsolut
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.