5 496 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Vatteninträngning "spricka" Hur täta?
Hej!
Pga ihållande regn har vi tyvärr fått fuktfläckar på vår källarvägg.
Vi har ett 1 1/2 planshus med källare från 1947.
Vi misstänker att vattnet tränger in genom "sprickan" mellan källare (sockeln) och ovanvåningen. Är det någon som varit med om samma sak?
Hur skall man täta detta? Silikon, murbruk?
Tacksam för svar.
Pga ihållande regn har vi tyvärr fått fuktfläckar på vår källarvägg.
Vi har ett 1 1/2 planshus med källare från 1947.
Vi misstänker att vattnet tränger in genom "sprickan" mellan källare (sockeln) och ovanvåningen. Är det någon som varit med om samma sak?
Hur skall man täta detta? Silikon, murbruk?
Tacksam för svar.
låter som det behövs dräneras om.det är bättre att stoppa vattnet utefrån.silicon kan du foga i badrummet med om du har kakel.
Klicka här för att svara