Behandlade garagegolvet med vattenglas för att dammbinda och få någon form av skydd.
Har behandlat två gånger med Nitor vattenglas med 1:1 blandning.

Skulle rulla ihop en trädgårdsslangen och det var lite vatten kvar i som rann ut på golvet. Dagen efter såg det

ut så här, känns nästan som om all behandling är som bortblåst.

Har jag gjort något fel eller ska det vara så här? Garagegolv med ojämna vita fläckar och ränder efter att vatten från trädgårdsslang läckt ut på det behandlade golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

det skall inte lämna sånna där spår av liten vatten på ett betonggolv..

normalt om man vill ha dammfritt golv använder man mastertop i slutskedet av gjutet när man river det..

kan tänka att du inte använde någon primer på golvet före så betongen sög all vatten och lämna hina av de där vattenglans.

Redigerat:
Mitt garagegolv är behandlat med en variant av vattenglas (tror jag), Lithurin heter det och är en tvåstegsbehandling, första steget ythärdar och andra steget förseglar. Nu är det några år sedan jag behandlade golvet men jag vill minnas att det kunde vara lite flammigt första tiden. Jag är mycket nöjd med min behandling, mycket lättstädat och stakt, daglig körning med dubbdäck i 4 år har inte lämnat nåt slitage.

Kaliumsilikat (vattenglas) fungerar utmärkt som primer och för att täta och binda ytskiktet i betong och puts.
Naturligtvis ersätter det inte en slityta för industri- eller livsmedelsgolv.
Använt som primer förenar den sig kemiskt med ytan vilket inte akrylbaserade produkter gör.

• Gilla
kjelle w
  • Laddar…
MagHam skrev:
Kaliumsilikat (vattenglas) fungerar utmärkt som primer och för att täta och binda ytskiktet i betong och puts.
Naturligtvis ersätter det inte en slityta för industri- eller livsmedelsgolv.
Använt som primer förenar den sig kemiskt med ytan vilket inte akrylbaserade produkter gör.
Det trodde jag med men frågan är om jag skulle ha behandlat fler gånger och mer utspädd första gångerna

rickricaro rickricaro skrev:
Det trodde jag med men frågan är om jag skulle ha behandlat fler gånger och mer utspädd första gångerna
Fick du någon ordning på golvet? Hur gjorde du? Mitt blev likadant och jag funderar på hur jag gör för att fixa till det.

Har tyvärr inget svar på problemet, vi flyttade kort därefter och gjorde ingen mer åtgärd på golvet.

Så där blir det om det råkar stå pölar på golvet. Behövs inte mycket (jag antar att vattnet dunstar).

Jag tror det blir bäst om man "målar" på det i stället för att ha ut en skvätt och raka av. Det blir lätt för mycket då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.