Jag har behov av att dela upp utkastaren i ca 3-4 olika bevattningsmöjligheter. Genom åren har jag provat gardenas Y, gardenas 2-vägs och 4 vägs, Holzlock, For-q (Hornbach). Men alla börjar läcka, spricka eller dylikt oavsett plast eller metall. Jag gissar att det är plast inne i produkterna även om det är metall utanpå.
Självklart tagit in dem i god tid innan frosten.

Ge mig tips på bästa vattenfördelaren som klarar att sitta på med konstant tryck i sig. (som vattentimrar styr när vattnet får passera eller ej)

• Gilla
M.rs
  • Laddar…
Gör en koppling med metallkranar eller sätt in en utkastare till.

P
K Karriärmamman skrev:
Jag har behov av att dela upp utkastaren i ca 3-4 olika bevattningsmöjligheter. Genom åren har jag provat gardenas Y, gardenas 2-vägs och 4 vägs, Holzlock, For-q (Hornbach). Men alla börjar läcka, spricka eller dylikt oavsett plast eller metall. Jag gissar att det är plast inne i produkterna även om det är metall utanpå.
Självklart tagit in dem i god tid innan frosten.

Ge mig tips på bästa vattenfördelaren som klarar att sitta på med konstant tryck i sig. (som vattentimrar styr när vattnet får passera eller ej)
Jag tröttnade på skit gjort av plast och köpte denna :
https://www.rinkabyror.se/artikel/geka-plus-4-vagsfordelare-20r-invx-20r-utv/

Finns med 2 kranar och med snabbkopplingar också.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jag tröttnade på skit gjort av plast och köpte denna :
[länk]

Finns med 2 kranar och med snabbkopplingar också.
Hade en liknande. Bli inte lurad av metallen på utsidan. Snurrarna invändigt är ändå av plast och kryper eller spricker i plasten ändå, invändigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.