18 608 läst ·
31 svar
19k läst
31 svar
Vattenfelsbrytare Leakomatic M4i erfarenheter?
Vill gärna veta mer om grohen, Hornbach hade bättre pris än Ahlsell så jag beställde en, hoppas priset verkligen stämmer när de får hem den...
Nackdelen att den inte verkar ha digital ingång för tex bortaläge från larmet, men hoppas att någon får in den i hassio hemautomation, den sägs ha bortaläge via nest men jag har inte nest...
Nackdelen att den inte verkar ha digital ingång för tex bortaläge från larmet, men hoppas att någon får in den i hassio hemautomation, den sägs ha bortaläge via nest men jag har inte nest...
Vad fick du betala? Billigast jag sett om man inte har konto på Ahlsell är 5890 kr för kit:et, https://www.vvsobygg.se/grohe-sense-kit-230v-eu-3-sensorer.htmlJ JohanLun skrev:Vill gärna veta mer om grohen, Hornbach hade bättre pris än Ahlsell så jag beställde en, hoppas priset verkligen stämmer när de får hem den...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag köpte några sådana här när jula sålde ut dem för en massa år sen, fick vattenmätaren nyligen, den var digital så var inte säker på om den skulle funka med denna. Men det gjorde den när jag kopplade in den i veckan.
http://goingefilter.com/waterproff/
Tror jula tog 600kr eller nåt sånt för den.
http://goingefilter.com/waterproff/
Tror jula tog 600kr eller nåt sånt för den.
Det bör vara det, bad om samma...C cullberg skrev:
Får se helt enkelt, samma rsk nummer, men beställningsvara så det var ca 2 v leveranstid... Ingen bytesrätt och 20% handpenning...
Husägare
· Sörmland
· 1 483 inlägg
Ser gärna en ordentlig utvärdering sen. Allt ifrån lättheten till montage, driftsättning och ev. problem.
Tyvärr kommer det nog dröja då det står massa grejer där, så försöker när vädret tillåter att dessa står ute nån vecka kan jag få de gjort... Men återkommer i tråden tids nog... Om Hornbach inte backar på priset....G ekaa88 skrev:
Priset blev som utlovat av hornbach. Var varianten med 3 sensorer och själva brytaren. Nu måste jag "bara" röja i det utrymme där inkommande vatten sitter... Följer inte med någon väggkonsol till den, ska gå att installera utan, men kanske är det värt de 700kr som den kostar? Sen vet jag inte om jag vågar montera själv, eller ska försöka hitta nån firma som vill montera denna, de brukar väl vara gnäll om de inte får köpa material själv. Jag skulle vilja byta lite mer rör och en utkastare när jag ändå rotar med detta...J JohanLun skrev:
Denna modellen var smart va?
Innehåller appen svenska? Kan någon ta ett par bilder inifrån appen så man får se hur det ser ut? Vad det finns för val möjligheter osv?
Den har inbyggt trådlöst wifi i vattenfelsbrytaren och är lätt att koppla upp till nätverket via appen?
Annat man bör veta innan man köper just denna varianten?
=)
Innehåller appen svenska? Kan någon ta ett par bilder inifrån appen så man får se hur det ser ut? Vad det finns för val möjligheter osv?
Den har inbyggt trådlöst wifi i vattenfelsbrytaren och är lätt att koppla upp till nätverket via appen?
Annat man bör veta innan man köper just denna varianten?
=)