Hej

Har precis renoverat ett badrum och frugan ville ha vattenfallsblandare..

Nu är det monterat och klart men givetvis sprutar det vatten över hela badrummet när man drar på blandaren (både handfat och badkar)

Vi har ballofixer men för att få sjysst flöde så behöver de nära nog stängas helt problemet då är att det låter för jäkligt från rören. Är även orolig att det inte är bra för rören att strypa för mkt?

Jag kan ju inte vara den första som råkat ut för detta så vänder mig därför till detta eminenta forum för råd och tips.

hsd
Följde det inte med strypventiler
balloffixen ska antingen vara öppen eller stängd

Tack för svar hsd, jag tror inte det var några strypventiler med, nämns inte i manualen i alla fall.. Stoppring står det nåt om men det kanske inte är ett sätt att regler flöde.

Googlade runt lite o många skriver just att man kan reglera flödet med "avstängningsventilen" på rören.. är inte det ballofixen?

addo skrev:
Tack för svar hsd, jag tror inte det var några strypventiler med, nämns inte i manualen i alla fall.. Stoppring står det nåt om men det kanske inte är ett sätt att regler flöde.

Googlade runt lite o många skriver just att man kan reglera flödet med "avstängningsventilen" på rören.. är inte det ballofixen?
Jo, det är nog det som menas, men detta är de inte till för. Det ska gå att reglera flödet i blandaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.