Måste man anlita en vvs-are när man drar vattenledningar till elementen och dusch då man inreder övervåningen. Vi har en vvs-are här i krokarna som dragit vatten till nästan alla husen runtomkring. I 9 av 10 hus har han gång på gång fått vattenläckage så de har fått bila upp golven.Så mitt förtroende för i alla fall honom är inte högt. Själklart tänker jag inte anlita den losern. Men min undran över att vvs-are som jobbar med det dagligen misslyckas gör mig fundersam över att anlita dem. Det var lika dant när vi bodde i en nybyggd bostadsrätt. Huset brevid hade vattenläckor ständigt så att entreprenören (jm) fick kalla dit vvs-arna konstant under den tid vi bodde där. Min undran är därför stor över det här. Man kan säga att förtroendet för vvs-branchen är låg.

Vad säger byggreglerna, el får man inte dra själv (men skulle el-are vara bättre än vvs-are?). Funderar på att ändå dra vvs och el själv.

VVS får man dra själv. Skall som allt annat vara fackmannamässigt utfört men för guds skul inte som den fackman du beskriver ;)

ppalm, gissa om jag tänker göra det ;D

freeman skrev:
ppalm, gissa om jag tänker göra det  ;D

Vist får du dra all VVS själv.
tänker du till tite grana så kan du ju lätt se till att inte få en enda skarv på dolt ställe = minimal risk för lekage.

set finns nått som heret rör i rör, det är en slang som går i an annan slang, skulla slangen springaläck så rinner det inte ut på olämpligt ställe, utan komer där du vill ha spillet & sen kan kan dra i en ny slang.

Jag har dragit en alla mina radiator rör själv i min kåk & där fins ju en hel del dolda skarver, men radiator kretsen har lågt tryck & en begränsad mängd vatten.

Just nu drar jag om störe delan av husets varm & kallvatten, där har jag valt att dra vattnet till en förgrenings plint & utefrån denna punkt så går vattnet oskarvat till varje tapställe.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.