Jag ska sätta igång en Husqvarna 3027 i stugan och är på jakt efter en ny vattencistern (Den saknas helt). En nyproduktion på J-Davidsson kostar nästan 3000 kr med frakt. En kompis till mig som är konstruktör på en mekanisk verkstad kan cadda upp och låta svetsa en ny i rostfritt till en lägre peng.
Mitt problem är bara att jag inte har måtten... Har googlat ihjäl mig men finner icke några mått. Det är tydligen samma mått på cisternen i 3026 och 3027. Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan ta mått på en sådan här cistern och delge mig. Skulle uppskatta det mycket.
Tanken är att tillverka en cistern i rostfritt med påsvetsad muff med invändig R15 gänga så att det går att gänga på en mässingskran med värmebeständig tätning. (bild på kranen bifogad).
Om någon mer är intresserad så går det såklart att göra fler.
Tacksam för hjälp med måtten.
/Christian
Mitt problem är bara att jag inte har måtten... Har googlat ihjäl mig men finner icke några mått. Det är tydligen samma mått på cisternen i 3026 och 3027. Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan ta mått på en sådan här cistern och delge mig. Skulle uppskatta det mycket.
Tanken är att tillverka en cistern i rostfritt med påsvetsad muff med invändig R15 gänga så att det går att gänga på en mässingskran med värmebeständig tätning. (bild på kranen bifogad).
Om någon mer är intresserad så går det såklart att göra fler.
Tacksam för hjälp med måtten.
/Christian
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· GBG & STHLM
· 6 inlägg
Hej, jag såg precis din tråd. Tråden är gammal och har säkert gått av… Fick du tag på måtten? Fixade din kompis en ny? Jag är också på jakt efter en ny tank. Tacksam för återkoppling.
Vänligen Niclas
Vänligen Niclas
Verktygstokig
· GBG & STHLM
· 6 inlägg
Klicka här för att svara






