2 653 läst ·
61 svar
3k läst
61 svar
Vattenburengolvvärme
Grejen är att vi har gjort de förra året 2 gånger och de har inte hjälpt de helt sjukt. Sista hantverkaren sa att detta har han aldrig varit med om.Ricksson skrev:
Sorry..
Försöjer bara få dig att förstå att det
Måste göras ordentligt
Finns som jag skrev inga genvägar punkt
Vet vad jag pratar om..
Varje slinga måste luftas ur separat och sedan sängas och ta nästa och så vidare.
Hänger du med?
Tror faktiskt du skulle vara glad när du fått allt att fungera.. så först att det är så det skall göras!
Kolla på ena slangen till vänster de bara den som är mörk o varm. Resterande slangar kalla samt fördelaren
jag är rädd för de, så jävla less på skiten.Ricksson skrev:
hoppas bara att tur slangarna inte sitter på returen.
Som du ser på bilden så är en av dem mörk.
Om de nu är så så har ja ännu ett stort problem slangarna nedanför kommer behöva förlängas.
Nja... de borde ju komma upp ur golvet i rätt ordning kan man tycka. Fördelaren behöver luftas ordentligt. Måste ju nästan vara så att det går att strypa flödet vid varje flödesmätare, och alla utom den som funkar är stängda. Annars skulle ju luften åka upp i fördelaren.F Fazli Fazliji skrev:
Men jag är inte bekant med det märket på fördelaren. På min kan man lyfta kåpan runt flödesmätaren och skruva på något.
Bara för att prova stäng till baypassen helt. vrid ner alla vita till botten utom en, gasa på pumpen till 3 max. Dina flödesmätare visar ( går inte att se exakt ) noll eller nästan noll flöde på alla. Den slinga som blir öppen när sänger enligt ovan, så ska den markering gå ner. börja med slingan fill vänster. Låt det gå ca 15 minuter. Då ska det komma väeme på den, Sen tar du nästa slinga och gör likadant o.s.v. är det luft så åker det säkert ut med tryck/flöde på bara en slinga och hamnar säkert i värmekällan , som måste luftas. Samt se till att det blir full fart på cirkpumpen som finns i VP, den sitter säkert nertill bakom fronplåten på VP.
Testade precis de men flödesmätarna rör inte sig även om jag stänger på dem eller inte, dem står still högst upp.J jonaserik skrev:Bara för att prova stäng till baypassen helt. vrid ner alla vita till botten utom en, gasa på pumpen till 3 max. Dina flödesmätare visar ( går inte att se exakt ) noll eller nästan noll flöde på alla. Den slinga som blir öppen när sänger enligt ovan, så ska den markering gå ner. börja med slingan fill vänster. Låt det gå ca 15 minuter. Då ska det komma väeme på den, Sen tar du nästa slinga och gör likadant o.s.v. är det luft så åker det säkert ut med tryck/flöde på bara en slinga och hamnar säkert i värmekällan , som måste luftas. Samt se till att det blir full fart på cirkpumpen som finns i VP, den sitter säkert nertill bakom fronplåten på VP.
Testat de också. Tömt ur och fyllt på med 2 olika hantverkare förra året.joakim_j skrev:
Nja... de borde ju komma upp ur golvet i rätt ordning kan man tycka. Fördelaren behöver luftas ordentligt. Måste ju nästan vara så att det går att strypa flödet vid varje flödesmätare, och alla utom den som funkar är stängda. Annars skulle ju luften åka upp i fördelaren.
Men jag är inte bekant med det märket på fördelaren. På min kan man lyfta kåpan runt flödesmätaren och skruva på något.
Kolla skickar en video. Samt att pumpen är på 3