2 655 läst ·
61 svar
3k läst
61 svar
Vattenburengolvvärme
Golv värme skall inte gå högre än 40c
På fram ledningen.
Radiator ska ha sin egen krets inte blandas ihop med golvvärme fördelare om den nu är så..
Rumsreglering värkar inte finnas med heller?
Alla slingorna skall strypas in.
För att få rätt balans
På fram ledningen.
Radiator ska ha sin egen krets inte blandas ihop med golvvärme fördelare om den nu är så..
Rumsreglering värkar inte finnas med heller?
Alla slingorna skall strypas in.
För att få rätt balans
Exakt vad tycker du är fel?E Emanuel01 skrev:
Som jag förklarat så är det en bypass som är ställbar med hur mycket flöde som ska gå mellan fördelarna för att säkerställa att det alltid är flöde fastän alla ställdon har stängt flödet i alla slingorna.E Emanuel01 skrev:
Som jag uppfattar TS inlägg så är det bara golvvärme å inga radiatorer, alltså räcker det med cirkulationspumpen i fjv-centralen.E Emanuel01 skrev:
Och?Ricksson skrev:
Jag förklarade vilken funktion bypassen har och varför den finns.
Sen vet vi inte om TS bild på fördelaren är från byggtiden eller om den är från idag.
Vi vet inte heller om det idag sitter ställdon.
Vi vet inte heller om bypassen är öppen eller stängd.
Tack för hjälpen verkligen men har testat allt de inget har hjälpt de förra året. enda som finns kvar att testa är att se ifall slangarna till fördelaren är rätt kopplade.Demmpa skrev:
Eller om de eventuellt skulle behövas en extra pump.
Du har helt rätt i de jag har ställt in allt manuellt enligt anvisningarna på meter flödet.Ricksson skrev:
Lång slang mer tryck kort slang lägre tryck.
Men problemet är att vattnet inte går runt från fördelaren till huset. Och returen är helt kall.